کشف کتیبه های قلابی و دستگیری دو قاچاقچی

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۳:۳۰:۱۹
کد خبر: ۳۵۱۴۹۲
کشف کتیبه های قلابی و دستگیری دو قاچاقچی
فرمانده انتظامی شهرستان البرز استان، گفت: دو قاچاقچی که قصد داشتند هفت کتیبه قلابی را به عنوان اصل به فروش برسانند، توسط پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ "ولی ا... رسولی راد" گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه دو نفر قصد فروش اشیای عتیقه قلابی را در شهرستان البرز دارند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تیم تخصصی کلانتری 11 "الوند" ضمن انجام اقدامات اطلاعاتی، طی یک قرار صوری در حالی که آنها با یک دستگاه خودروی پژو پارس در حال تردد در سطح شهر "الوند" بوده و قصد فروش اشیاء عتیقه را داشتند در عملیاتی ضربتی شناسایی و خودرو را توقیف کردند.

"رسولی راد" خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی سواری پژو پارس، هفت کتیبه تاریخی کشف و دو نفر قاچاقچی 28 ساله و 52 ساله دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد این محموله کشف شده کتیبه های قلابی هستند که ارزش تاریخی ندارند و به صورت ماهرانه ای شبیه اقلام زیر خاکی در آمده و در بدل اندازی مورد استفاده افراد سوء استفاده گر، قرار می گیرد.

"رسولی راد" گفت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز