سیگاری ها بیشتر درمعرض آنفولانزا قراردارند

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۰۸:۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۵۲۱۰۲
سیگاری ها بیشتر درمعرض آنفولانزا قراردارند
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : افراد سیگاری در خط مقدم ابتلاء به بیماری آنفلوانزا اچ وان، ان وان قرار دارند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، فرهنگ بابا محمودی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد : سیگاری ها به دلیل آسیبی که با کشیدن سیگار به شاخه های دفاعی بدن وارد می کنند، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند. وی از بیماران دیابتی کنترل نشده ، بیماران قلبی و ریوی و افراد مسن بالای 65 سال و زنان بارداری که در اواخر بارداری قرار دارند تا 40 روز پس از زایمان ، بیماران کلیوی، کبدی را از دیگر گروه های در معرض خطر ابتلاء به آنفلوانزا اعلام کرد.

این پزشک متخصص در مازندران بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ویروسی را رعایت بهداشت فردی دانست.

به گزارش ایرنا، بابا محمودی نشانه های بیماری آنفلوانزا را تب شدید ناگهانی و باقی ماندن تب حداکثر تا چهار روز، گلو درد مزمن، دردهای مزمن عضلانی و سرفه اعلام کرد و گفت : این گروه از افراد باید برای مداوا سریع به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

وی به بیماران مبتلا به آنفلونزا توصیه کرد در صورت ابتلاء به این بیماری ضمن مراقبت های بهداشتی ویژه ، مایعات بیشتری بنوشند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد تزریق واکسن آنفلوانزا بهترین زمان برای این بیماری را اواخر شهریورماه تا اواسط مهرماه اعلان کرد و گفت : در حال حاضر واکسن و داروهای مورد نیاز برای درمان آنفلوانزا در تمام مراکز درمانی این استان به اندازه نیاز وجود دارد.

بابا محمودی گفت : این بیماری در کشور اپیدمی شده و همه ساله با فرارسیدن فصل سرما شیوع پیدا می کند و تا پایان فصل سرما نیز این بیماری وجود دارد و با رعایت بهداشت فردی نگرانی نسبت به این بیماری وجود ندارد.

وی افزود : هشت بیماری که در این استان براثر این بیماری جانشان را در روزهای گذشته از دست دادند، دارای یک بیماری پس زمینه ای از قبیل دیابت کنترل نشده، تنگی نفس و یا بیماری دیگر بودند.

در مازندران حدود یک هزار نفر به دلیل ابتلاء به ویروس آنفلوانزا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که 180 نفر همچنان در این مراکز بستری هستند و تب این بیماری دوره ای نیز در این استان شمال کشور فروکش کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز