پاسخ معاون وزیر آموزش و پرورش به سوال نمایندگان مجلس از فانی:

هیچ کودکی از تحصیل محروم نشده است

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۳:۰۷:۱۶
کد خبر: ۳۵۲۳۳۹
هیچ  کودکی از تحصیل محروم نشده است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به هدف افزایش نرخ پوشش تحصیلی، هیچ مدرسه ای نباید تعطیل و دانش آموزی از حق تحصیل محروم شود که به آن عمل کردیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی زرافشان در واکنش به پرسش نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی مدارس متوسطه اول در برخی روستاها و شهرها اظهارکرد: با توجه به سیاستی که وزارت آموزش و پرورش در افزایش پوشش تحصیلی دارد بیش از 100 مدرسه تک دانش آموزی در کشور داریم.

وی افزود: همچنین برای دوره اول و دوم متوسطه با توجه به تنوع دروس هرکجا امکانش وجود داشته مدرسه دایر کردیم و هرکجا این امکان وجود نداشته است از دو روش روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی بهره جسته ایم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته در دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی تاکید شده بود هیچ مدرسه‌ای نباید تعطیل شود، گفت: مقرر شده بود اگر تعداد دانش آموزان در یک مدرسه پایین است، اگر همجوار خود مدارسی با جنسیت و رشته مشابه دارند، تجمیع شوند.

زرافشان ادامه داد: اگر چه در دستورالعمل ثبت نام، حدنصاب تشکیل مدارس موکد است؛ اما تصریح شده با توجه به هدف افزایش پوشش، هیچ مدرسه ای نباید تعطیل و دانش آموزی از حق تحصیل محروم شود که به آن عمل کردیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته با توجه به سیاست جذب بازماندگان از تحصیل ، پیگیری خانه به خانه داشتیم و موفق شدیم بخشی از دانش آموزان را به مدرسه بازگردانیم، در این زمینه استان های سیستان و بلوچستان و کردستان با جذب بیش از 14 هزار دانش آموزان درصدر جذب بازماندگان قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز