رئیس سازمان غذا و دارو:

طرحی برای ایجاد داروخانه های زنجیره ای در وزارت بهداشت وجود ندارد

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۰۹:۰۱:۲۸
کد خبر: ۳۵۵۰۷۲
طرحی برای ایجاد داروخانه های زنجیره ای در وزارت بهداشت وجود ندارد
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طرحی برای ایجاد داروخانه های زنجیره ای در وزارت بهداشت وجود ندارد و تنها اگر انجمن داروسازان به نمایندگی جامعه داروسازی کشور در این زمینه طرحی داشته باشد بررسی خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسول دیناروند، گفت: از سال 1364 کتاب تعرفه داریم و در سال 93 برا اولین بار در این کتاب کدهای خدمات دارویی وارد شده است.

وی افزود: داروسازان افراد خلاقی هستند و اینطور نیست که فقط داروخانه در انتظار داروساز باشد می تواند ده ها برابر یک داروخانه داروساز کار کند.

دیناروند اظهار داشت: داروسازان موفقی در کشور هستند که باید الگو قرار بگیرند و ما نباید فکر کنیم که 90 درصد داروسازها به داروخانه می روند و طبق محاسبه ای که انجام شده تا 10 سال آینده تنها 65 درصد داروسازها در داروخانه خواهند بود و این شاخص البته در کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروسازان باید ارتقاء کیفیت ارائه خدمات را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

دیناروند خاطر نشان کرد: من نگران یأسی هستم که در جامعه داروسازی کشور ایجاد شده است. 

وی در مورد داروخانه های زنجیره ای اظهار داشت: طرحی برای ایجاد داروخانه های زنجیره ای در وزارت بهداشت وجود ندارد و تنها اگر انجمن داروسازان به نمایندگی جامعه داروسازی کشور در این زمینه طرحی داشته باشد بررسی خواهد شد.

 دیناروند اظهار داشت:  طبق بررسی های بعمل آمده کسب و کار حوزه سلامت بخصوص در بخش تولید و شرکتهای دانش بنیان در حال توسعه است و در سازمان غذا و دارو تقریبا ماهیانه بین 60 تا 80 نفر را بعنوان مسئول فنی شرکتهای فعال در عرصه های دارویی، مکمل، آرایشی، بهداشتی و ... تایید صلاحیت میشوند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر همه مسائل را در نظر بگیریم مطمئنم یأس و ناامیدی که در جامعه داروسازی وجود دارد کمرنگ می شود.

دیناروند در پایان گفت: برخی اوقات در بازدیدهایی که در برخی استانها دارم داروسازانی را می بینم که در عرصه های مختلف با عشق و علاقه مشغول فعالیت هستند. نباید ارزش کار داروسازان نادیده گرفته شود و ما در سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت تا جایی که بتوانیم داروسازان را حمایت خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز