تسهیلات یک میلیارد ریالی برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در روستا ها ارائه می شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۴:۴۲:۵۵
کد خبر: ۳۵۸۲۸۰
تسهیلات یک میلیارد ریالی برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در روستا ها ارائه می شود
مدیرکل دفتر همکاری ها و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی گفت: به منظور توسعه بوم گردی و نیز حمایت از ساکنان مناطق روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها تسهیلات یک میلیارد ریالی به روستائیانی که قصد احداث اقامتگاه های بوم گردی را دارند پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛محمد علی فیاضی مدیرکل دفتر همکاری ها و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی در "همایش بوم گردی و توسعه پایدار در خراسان رضوی با تاکید بر طرقبه وشاندیز" گفت: این تسهیلات با کارمزد 4 درصد و با هدف افزایش جذب گردشگر و توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی پرداخت می شود.

وی گفت: گردشگری مکمل فعالیت روستائیان است و باید از انرژی پاک طبیعت برای توسعه گردشگری بهره گرفت.

فیاضی افزود: در حال حاضر 500 روستای اولویت دار در توسعه گردشگری شناسایی شده و یکی از راه های توسعه گردشگری در برنامه ششم ، تقویت و توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی است.

وی افزود: این موضوع با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

فیاضی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز بر جذب ایرانگردان خارجی تاکید دارند و تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد گردشگران خارجی باید به 5 برابر یعنی رقمی حدود 13 میلیون نفر افزایش یابد.

مدیر کل دفتر همکاری ها و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: توسعه بوم گردی علاوه بر ایجاد اشتغال در روستاها می تواند به افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی و بالارفتن میزان مسافرت به مناطق بکر روستایی شود.

گفتنی است در این همایش هم چنین تمبر و کتاب نفیس طرقبه ستاره گردشگری خراسان رضوی رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز