رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده:

مدارس غیردولتی مثل بنگاه اقتصادی عمل کنند، مانع فعالیتشان می‌شویم

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۴:۳۴:۰۸
کد خبر: ۳۵۹۹۱۰
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت : معلمان مدارس غیر انتفاعی باید احساس امنیت شغلی داشته باشند .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرضیه گُرد در گردهمایی موسسان مدارس غیردولتی استان گیلان که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد ، اظهارکرد: اهداف تاسیس مدارس غیر دولتی به سال های قبل از انقلاب برمی‌گردد که خاستگاه مردمی داشته است، بعد از انقلاب اتفاقاتی رخ داد تا مدارس غیر دولتی به شکل دیگر اداره شود که تعداد این مدارس افت پیدا کرد و باعث شد مدارس دولتی چهار شیفته شدند که با حمایت مردم، مدارس غیردولتی علاوه‌بر مسائل پرورشی در مسائل آموزشی هم فعال شدند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت موضوع مهم و گسترده‌ای است که دولت به تنهایی قادر نیست آن را در کشور انجام دهد و مشارکت مردم در این حوزه ضروری است، افزود: برخی‌ها به توسعه مدارس غیردولتی اعتقادی ندارند بلکه بحث خصوصی سازی را مطرح می‌کنند که این امر اشتباه است، مدرسه‌ای که مانند بنگاه اقتصادی عمل کند، مانع فعالیتش می‌شویم.
 
 رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با بیان اینکه توسعه فرهنگی زیربنای پیشرفت اقتصادی است، گفت: گرانبهاترین سرمایه مردم دست ما امانت هستند، باید در تعلیم و تربیت آنان کوشا باشیم و اگر خواهان توسعه اقتصادی هستیم ابتدا باید در آموزش و پرورش، توسط معلمان و توسعه فرهنگی را محقق کنیم.
 
 گُرد با بیان این که در سیستم آموزش و پرورش مدراس دولتی و غیردولتی تفاوتی ندارند، خاطرنشان کرد: فقط در مدارس غیردولتی مردم خود هزینه‌ها را به عهده دارند که متعاقبا از امکانات بهتری برخوردار می‌شوند، همه موسسان ما از فرهنگیان و معلمان باسابقه هستند .
 
ویخطاب به موسسان مدارس غیردولتی استان گیلان تصریح کرد: حتما رویکردتان اجرای سند تحول بنیادین باشد و برای آموزش مدیران سرمایه گذاری کنید، باید بتوانیم مدارس و موسسات غیردولتی قوی داشته باشیم و از ظرفیت این مدارس در جهت کیفی بخشی سیستم آموزشی بهره‌مند شویم؛ خودتان خودارزیاب خود باشید و به فرآیند آموزشی و تربیتی توجه کنید چراکه موسسات ما بازوان مدیران کل هستند.
 
 رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با بیان اینکه مدارس پیش‌دبستانی هم مانند مقاطع تحصیلی دیگر تابع قوانین وزارت آموزش و پرورش هستند، خاطرنشان کرد: ما قرار نیست صرفا دانش آموزان کنکوری شاگرد اول تربیت کنیم چرا که توجه به مسائل تربیتی و ورزشی نیز حائز اهمیت است، برگزاری کلاس‌های ویژه اجباری نیست و باید با نظر اولیا باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز