شهردار تهران خبر داد:

۱۰۰ سوله بحران، آماده در شهر تهران

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۵:۰۸:۵۴
کد خبر: ۳۵۹۹۳۹
۱۰۰ سوله بحران، آماده در شهر تهران
شهردار تهران گفت: بیش از 100سوله بحران را در شهر تهران تجهیز و برای مواقع اضطراری و زمین لرزه آماده کرده ایم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر قالیباف در همایش مدیران مدارس آماده افزود: در شهرداری تهران با وجود مشکلات زیاد سعی شده است توجه ویژه ای به مدارس و آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تغییر شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی، شعار من بوده است و در این زمینه تلاش های زیادی کرده ام.
 
شهردار تهران گفت: منزل، ‌محله، ‌مسجد و مدرسه از سرمایه های بزرگ هر شهر است و اداره هر شهر باید از این مکان ها آغاز شود به همین علت ما در سراهای محله، این رویکرد را دنبال می کنیم وتاکید کرده ایم که اعضای هیئت امنای شوراهای محلات نیز با مشارکت فرهنگیان اداره شود.
 
قالیباف تاکید کرد: مدرسه و محله بزرگترین تشکل سازمان یافته در شهر هستند ولی متاسفانه برخی مدارس از حداقل امکانات نیز برخوردار نیستند و تلاش شهرداری تهران بر این است که مدارس را کارآمد و به روز کند و برای این منظور نیز به مشارکت مردم نیازمندیم.

شهر تهران، شهری زلزله خیز است

شهردار تهران افزود: شهر تهران، شهری زلزله خیز است و مدیریت شهری در مواقع بحران در آن حرف اول را می زند و در این میان مدارس و آموزش و پرورش می توانند در جهت آمادگی دانش آموزان برای مقابله در برابر زمین لرزه و مخاطرات ،نقش بسیار مهمی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران آمادگی همه جانبه با آموزش و پرورش برای تجهیز و آموزش دانش آموزان در مواقع وقوع حوادث و مخاطرات را دارد گفت: بیش از 100 سوله بحران در شهر تهران هم اکنون تجهیز و آماده شده است که در شرایط بحرانی می تواند کمک زیادی به شهروندان این شهر کند.
 
شهردار تهران به آموزش عمومی و بویژه آموزش کودکان در مواقع زمین لرزه و بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: من تاکنون در سه زمین لرزه ای که در کشور بوقوع پیوست حضور داشته و نقش آموزش را در این مواقع از نزدیک دیده ام و ساماندهی نیروهای امدادی در هنگام وقوع سوانح طبیعی می تواند بسیار با اهمیت باشد و جان بسیاری از انسان ها را نجات دهد.
 
در این مراسم که با حضور مسئولان آموزش و پرورش نیز برگزار شد از تجهیزات امداد و نجات هلال احمر ویژه مدارس و همچنین از کتاب مدرسه آماده، سند مخاطرات مدرسه و نشان مدرسه آماده رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز