مشاور اقتصادی وزیر بهداشت خبر داد:

برگزاری همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت روز ۲۹ دی

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۱:۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۶۰۷۱۵
اولین همایش ملی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت با حضور سرمایه گذاران اقتصادی، مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس در روز سه شنبه 29 دی ماه سال جاری در هتل آزادی تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید ابراهیم رئیسیون دبیر این همایش از تغییر زمان بندی این همایش خبر داده و گفت: به منظور صرفه جویی در هزینه ها و در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی همایش فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت تنها در یک روز _ 29 دی ماه_ برگزار خواهد شد.

وی افزود: پنل های تخصصی این همایش در اردیبشهت ماه و همزمان با همایش بین المللی معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان ارائه خواهد شد.

مشاور اقتصادی وزیر بهداشت از استقبال خوب سرمایه گذاران اقتصادی کشور خبر داده و گفت: این همایش به پشتوانه مطالعات اقتصادی گسترده و دقیق برگزار می شود و از این جهت سرمایه گذاران اقتصادی به حضور در این همایش ترغیب شده و برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.

رییسیون خاطر نشان کرد: بسته های اقتصادی آماده شده برای جذب سرمایه گذار علی رغم اینکه با تمهیدات اندیشیده شده هزینه های مردم را در بخش سلامت افزایش نخواهد داد، برای بخش خصوصی سودآور هستند و چنانچه در مواردی نظر سرمایه گذاران را تامین نکرد، دولت و وزارت بهداشت و درمان این آمادگی را دارد که طبق ماده 27 قانون الحاق دستور العمل اجرایی، کارگروه را به سمت واگذاری و مشوق های اقتصادی سوق بدهد.

وی ادامه داد: در این زمینه دولت در قانون برنامه ششم توسعه و نیز بودجه های سنواتی سالانه ردیف خرید خدمت را در نظر گرفته است که مطابق آن پیش بینی می شود چنانچه در مواردی واگذاری یا  ارائه خدمت تامین نشود با بهره گیری از ردیف بودجه های در نظر گرفته شده تامین اعتبار صورت بگیرد.

دبیر این همایش از صاحبان سرمایه دعوت کرد در موضوع سرمایه گذاری در حوزه سلامت مشارکت فعال داشته باشند.

به گفته رییسیون بلافاصله پس از برگزاری همایش فرایند مذاکرات کلید خورده و قراردادها  آماده خواهد شد.

وی در خصوص اولویت های وزارت بهداشت برای سرمایه گذاری در حوزه درمان، گفت: اساسی ترین سرمایه گذاری در حوزه سلامت، مربوط به زیرساخت های حوزه درمان به ویژه در بخش بیمارستانها و تخت های بیمارستانی است چرا که با کمبود یکصد هزار تخت بیمارستانی در کشور رو به رو هستیم، به طوری که  در حال حاضر شاخص تعداد تخت موجود در کشور برابر 1.36 به ازاء هر هزار نفر است که بر اساس استراژی وزارت بهداشت در طی برنامه ششم توسعه این شاخص باید به 2.6 برسد.

مشاور اقتصادی وزیر بهداشت با بیان پروژه محور بودن همایش عنوان کرد: بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی، آموزش و پژوهش و درمان که شامل: ساخت، تجهیز و بهره برداری از بیمارستانها؛ ساخت، تجهیز و بهره برداری از مراکز جامع سرطان؛ تجهیز و بهره برداری مراکز دیالیز؛ تجهیز و بهره برداری از آزمایشگاه ها، پتانسیل ایران در گردشگری سلامت است، محورهای اولین همایش ملی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت می باشد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز