توسعه در منطقه حفاظت شده کرمانشاه باید با حساسیت بررسی شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۳:۲۷:۳۱
کد خبر: ۳۶۲۶۴۷
توسعه در منطقه حفاظت شده کرمانشاه باید با حساسیت بررسی شود
رازانی استاندارکرمانشاه در بازدید از تنگ بزازخانه وکنشت منطقه حفاظت شده بیستون برحفظ ارزشهای زیستی واکوسیستمی این منطقه در روند توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسداله رازانی استاندار کرمانشاه به‌همراه معاون عمرانی، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست وجمعی از مدیران کل ذیربط از محیط بانی چالابه، تنگ بزازخانه وکنشت در منطقه حفاظت شده بیستون بازدید کرد وحفظ توازن اکوسیستمی وارزش‌های فراوان این منطقه را مورد تاکید قرار داد وگفت: هرگونه توسعه در این منطقه باید با حساسیت بررسی شود واجرای پروژه های اکوتوریسم وسازگار با محیط زیست که هم در جهت اشتغالزایی وهم به حفظ محیط زیست کمک کند برای این منطقه موردنظر است.

استاندار کرمانشاه با حضور در محیط بانی چالابه و پیمایش قسمتی از مسیر تنگ بزاز خانه وغار پراو وتنگ کنشت، با گفتگو با مسئولان محیط زیست، محیط‌بانان و کوهپیمایان، ضمن آشنایی با پتانسیل‌ها ومشکلات منطقه، حفاظت این منطقه بی نظیر و پرظرفیت را ضروری دانست وگفت: این منطقه ارزشمند در توسعه کرمانشاه باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

در ابتدای این بازدید غلامحسین کاظمی مدیرکل محیط زیست استان با ارائه گزارشی از وضعیت وتوانمندی فراوان منطقه حفاظت شده بیستون گفت: پیوست محیط زیستی طرح ها، پروژه های عمرانی وگردشگری برای نیل به توسعه پایدار وحفظ  ذخایر طبیعی و اکوسیستمی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری از الزامات محیط زیست است.

درادامه مشکلات معیشتی پرسنل و تامین منابع اعتباری برای حفاظت از عرصه های تحت مدیریت سازمان مطرح و مورد تاکید استاندار مبنی بر رفع آنها قرارگرفت.

منطقه حفاظت شده بیستون در شمال شهر کرمانشاه  با 54هزار هکتار وسعت  به لحاظ  موقعیت و شرایط خاص ارتفاعات منطقه به تبعیت از شرایط اقلیمی زاگر، دارای محیط و ویژگی های منحصر به فرد بوده و عوامل مساعد زیستگاهی برای تنوع حیات وحش را در خود دارد. اثر طبیعی ملی غار پراو در این منطقه واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز