ولایتی:

ضرورت تدریس دروس طب‌سنتی در دانشکده‌های پزشکی

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۳:۵۵:۵۵
کد خبر: ۳۶۳۰۴۲
ضرورت تدریس دروس طب‌سنتی در دانشکده‌های پزشکی
طب سنتی ایران ثمره تجربیات گسترده حکما و دانشمندان است. از این رو توانایی ارائه راه حل در برخی بیماری ها که امروزه طب کلاسیک در مقابله با آنها ناتوان است طب سنتی راه های درمانی مفیدی را در نظر دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور ارشد مقام معظم رهبری(مدظلله) در خصوص ضرورت تدوین و تدریس دروس مربوط به طب سنتی در دانشکده های پزشکی به خبرنگار شبکه مجازی آستان گفت: بسیار ضروری به نظر می رسد که فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و داروسازی با گذراندن دوره های تخصصی طب سنتی نیز با مبانی این طب همگام با طب کلاسیک آشنا شوند از این رو می بایستی رشته های تخصصی در این زمینه پایه گذاری شود.

ولایتی، رییس گروه حکمت طب اسلامی و سنتی فرهنگستان علوم پزشکی کشور در ادامه بیان کرد: در صورتی که این مهم تحقق پیدا کند و پزشکان و داروسازان بر این طب تسلط لازم را پیدا کنند می توانند با تجویز داروهای خاص در زمینه طب سنتی با رائه داروهای مربوط و با بهره گیری از روش های علمی و درست به بیماران کمک کنند.

ولایتی با انتقاد از برخی سوء استفاده ها از عنوان طب سنتی افزود: معتقدیم کاستی ها و نواقص طب کلاسیک در کنار طب سنتی قابل جبران است. متخصصان فعلی طب سنتی که با توجه به برنامه های تدوین شده تربیت می شوند علاوه بر تسلط بر مبانی طب جدید بر طب سنتی نیز باید مسلط شوند.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری تصریح کرد: تلاش های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است از این رو طب سنتی و اسلامی احیا شده است و نباید برخی سوء استفاده ها به این امر مهم آسیب و صدمه وارد کند. همچنین سازمان بهداشت جهانی علت پیشرفت و لزوم ترویج طب سنتی را سه فاکتور اصلی برشمرد. خصوصیات ذاتی طب سنتی،ویژگی های کلی نگر این طب و قابل اجرا بودن طب سنتی نیز حائز اهمیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز