معاون آموزشی وزارت بهداشت:

ضوابط آموزشی وزارت بهداشت در راستای پاسخگویی به سلامت جامعه تنظیم می شود

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۸:۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۶۳۲۲۰
ضوابط آموزشی وزارت بهداشت در راستای پاسخگویی به سلامت جامعه تنظیم می شود
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ضوابط و برنامه های آموزشی وزارت بهداشت برمبنای ارتقای پاسخگویی نظام آموزش علوم پزشکی تدوین می شود و در این حوزه وارد چالش های صنفی رشته های مختلف نخواهیم شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در پی اجرای طرح تحول حوزه سلامت، امروز شاهد اراده جمعی در کشور برای ارتقای آموزش علوم پزشکی هستیم و با یاری خداوند و همکاری کلیه دست اندرکاران این امر برنامه روشنی در راستای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی تدوین شده است.

لاریجانی گفت: هدف اصلی این برنامه ارتقای پاسخگویی آموزش علوم پزشکی به نیازهای مردم کشور است و تصمیماتی که در حوزه آموزش علوم پزشکی گرفته می شود در راستای همین امر است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت  گفت: اکنون که چنین فرصتی برای آموزش علوم پزشکی کشور فراهم شده و با جوششی که در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور شاهد آن هستیم، مناسب است همکاران محترم با دیدگاهی کلان و ملی به مسائل نگاه کنند و ببینند برنامه های تنظیمی چه تاثیری بر سلامت کل کشور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: رویکرد حرفه ای به تصمیمات آموزشی کلان می تواند موجب ایجاد چالش در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور شود و در این بین سلامت مردم جامعه تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

 لاریجانی با بیان نقش حاکمیتی وزارت بهداشت در امر سلامت کشور گفت: قاعدتا در تصمیماتی که اتخاذ می شود صلاح کلیه ذی نفعان امر مدنظر قرار می گیرد، که بخش اعظمی از آن را آحاد مردم کشور تشکیل می دهند، و نمی توان به دلایل صنفی عده ای اندک به نیاز مردم بی توجه بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: بدون شک تمامی دست اندرکاران نظام سلامت و متخصصان حیطه های مختلف با هدف ارتقای سلامت جامعه مشغول به فعالیت هستند و به این امر واقف هستند که نظام سلامت پاسخگو، نظامی جامعه نگر است و لازم است با الگویی مناسب به نحوی عمل شود که خدمات جامعی برای همه مردم فراهم گردد.

لاریجانی به شرایط خاص کشور در برهه زمانی فعلی اشاره کرد و افزود: امیدوارم با همدلی و به دور از نگاه های محدود به نحوی در راستای تحول آموزش علوم پزشکی کشور حرکت کنیم که در آینده ای نه چندان دور تاثیرات این حرکت عظیم را در سلامت مردم مشاهده نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز