رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در نمره کنکور از سال تحصیلی آینده

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۲:۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۶۷۳۵۰
تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در نمره کنکور از سال تحصیلی آینده
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در نمره کنکور از سال تحصیلی آینده خبرداد، گفت: امسال 25 درصد نمره داوطلبان کنکور و ورودی های دانشگاهی از سوابق تحصیلی متوسطه به دست آمد و سال آینده به 30 درصد افزایش می یابد و در سال 96 سوابق تحصیلی بیشتر از این درصد ها لحاظ خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبدالرسول عمادی در آئین تجلیل از دانش آموزان برتر و نخبگان علمی،آموزشی، پرورشی، ورزشی و هنری شهرستان خمین ، اظهارکرد: کنکور برای ورود به دانشگاه ها باقی می ماند چرا که متقاضی برای برخی از رشته های تحصیلی بسیار است و باید متقاضیان با رقابت جذب این رشته ها شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: با وجودی که کنکور خواهد ماند اما به تدریج به سمت کاهش تاثیر آن خواهیم رفت چرا که برگزاری کنکور در یک روز و رقابت، بسیار استرس زا است که در دهه اخیر در نظام آموزشی کشور تاثیر منفی و فشارهای روانی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است.
 
وی  تصریح کرد : امسال 25 درصد نمره داوطلبان کنکور و ورودی های دانشگاهی از سوابق تحصیلی متوسطه به دست آمد و سال آینده به 30 درصد افزایش می یابد و در سال 96 سوابق تحصیلی بیشتر از این درصد ها لحاظ خواهد شد. تاثیر نمرات پیش دانشگاهی و سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری سال آینده پنج درصد است.
 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از استقرار پایه دهم تحصیلی در نظام آموزشی سال آینده خبرداد و افزود: با استقرار پایه یازدهم و دوازدهم در سالهای بعدی در سال 97 مقطع پیش دانشگاهی به صورت رسمی در نظام آموزشی برچیده خواهد شد.
 
وی اظهارکرد: با اجرای کامل طرح آموزشی (شش ،سه ،سه ) در سال 97 تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون کنکور به 85 درصد افزایش خواهد یافت و ملاک بخش عمده کنکور با سوابق دوران تحصیلی سنجش و محاسبه خواهد شد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز