عضو کمیته حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:

اگر شهرداری بودجه دهد؛ برای معلولان بالابر می‌گذاریم

۱۳۹۴/۱۱/۱۱ - ۰۵:۵۹:۳۹
کد خبر: ۳۶۷۴۲۳
اگر شهرداری بودجه دهد؛ برای معلولان بالابر می‌گذاریم
عضو کمیته حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با مسیرهای ویژه برای افراد خاص گفت: شهرداری باید بالابر را برای رفت وآمد افراد خاص جایگزین پله یا پله برقی کند، اما برآورده کردن این امر، نیاز به بودجه خوب و مناسب دارد.

دکتر علی صابری در گفت و گو با خبرنگار برنا عنوان کرد: با توجه به اینکه در جامعه امروزی اغلب افراد معلولیت دارند، یکی از برنامه‌هایی که در اولویت شهرداری قرار گرفته، طراحی مسیر ویژه نابینایان در معابر شهری است که برای سهولت در عبور مرور شهروندان است.

وی در رابطه با کفپوش های مسیرهای ویژه روشندلان خاطرنشان کرد: کفپوش ویژه نابینایان در مسیر این افراد برای کمک به جهت یابی مناسب  و جلوگیری از برخورد این افراد با موا نع موجود است.همچنین به دلیل زرد رنگ بودن این سنگ فرش ها در خیابان ها برای افراد کم بینا، سالمندان و...نیز باعث سهولت درتردد می‌شود و شکل این کفپوش ها در تقاطع ها با مسیرهای عادی تفاوت دارد.

علی صابری در رابطه با مسیر ویژه نابینایان گفت: این مسیر در واقع به این خاطر اجرا شده است که نابینایان با توجه به اختلافاتی که بین این نوع موزاییک‌ها از لحاظ رنگ و طرح معابر برجسته وجود دارد، بتوانند مسیر خود را شناسایی کنند، البته موتور سوارها و افراد عادی به دلیل آگاهی نداشتن اجازه استفاده از خط ویژه را به نابینایان نمی‌دهند و حتی گاهی موتورسوارها بدون توجه به موقعیت از این مسیر رد شده و ترس و اضطراب را به این افراد منتقل می‌کنند.

وی در ارتباط با اقدامات اجرایی افزود: این اقدامات در حد منطقه ای اجرا شده است ،باید با نظارت ستاد معابرشهری شهرداری تهران صورت بگیرد و همه این اقدامات نهادینه شود و  در سطح شهر  صورت گیرد ولی اگر به صورت منطقه ای در سطح شهر اجرا شود، به صورت یکنواخت و یک شکل در شهر انجام نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز