دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

ورود دروس جدید به دبیرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۱۳:۳۸:۵۹
کد خبر: ۳۶۸۸۱۸
ورود دروس جدید به دبیرستان‌ها
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت : دروس تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، انسان و محیط زیست، مدیریت خانواده و سبک زندگی و نیز درس هنر، به عنوان دروس جدید به مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم اضافه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مهدی نوید با اشاره به جزئیات جلسه نهصد و بیست و سوم این شورا، افزود: در ابتدای این جلسه با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی به فرهنگیان و دست اندرکاران عرصه تعلیم تربیت، بر ضرورت استمرا راه فجر آفرینان و تبیین ارزش‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان تاکید شد.

 وی با اشاره به تصویب جداول رشته علوم تجربی در جلسه گذشته، اظهارکرد: در این جلسه جداول درسی رشته ریاضی و فیزیک، علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی بررسی و تبادل‌نظر و تصویب قرار گرفت.

 نوید از نوآوری‌های جدید برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش در تصویب جداول درسی خبر داد و گفت: هدف آموزش و پرورش در دوره متوسطه از آماده کردن دانش‌آموز برای ورود به بازار کار و یا دانشگاه به آماده شدن دانش‌آموزان به منظور یک زندگی بهتر تغییر پیدا کرده است.

 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که دست‌یابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه مورد تأکید قرار گرفته، علاوه بر مهارت‌ها و شایستگی‌های مورد نیاز دانش‌آموزان برای ورود به کار و دانشگاه، مهارت‌های دیگری برای آنان نیاز بود که باید در ساحت‌های تربیتی در سند تحول جستجو می‌کردیم و در این راستا، دروس جدیدی به جداول درسی افزوده شده است.

 نوید دروس تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، انسان و محیط زیست، مدیریت خانواده و سبک زندگی و درس هنر را به عنوان دروس جدید در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم دانست و افزود: دانش‌آموزان مقطع دهم باید از بین درس‌های « تفکر و سواد رسانه‌ای » و « کارگاه کارآفرینی و تولید» یک درس را انتخاب کنند.

 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که میزان حضور دانش‌آموزان شاخه نظری در مدرسه 35 ساعت و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش40 ساعت در طول هفته خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز