مدیرعامل آتش نشانی تهران خبر داد:

ورود قرقره های نجات بخش از روسیه به تهران

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۱۲:۵۵:۳۵
کد خبر: ۳۷۱۱۳۱
ورود قرقره های نجات بخش از روسیه به تهران
مدیرعامل آتش نشانی تهران با اشاره به اهمیت کاهش ریسک سقوط افراد گفت: نخستین بار فن آوری قرقره های نجات بخش از روسیه ارائه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شریف زاده افزود: مانور عملیاتی این فناوری در محوطه دانشگاه شهید بهشتی با موفقیت همراه بوده است و به صورت پایلوت در ساختمان های بلندمرتبه تهران اجرا می شود .

وی گفت: این فناوری شامل یک قلاب و نقطه حائلی است که در مقابل پنجره هر واحد از ساختمان های بلندمرتبه نصب می شود و قرقره ای در اختیار ساکنان هر واحد قرار می گیرد طوری که در صورت بروز حریق و حوادث که ساکنان مجبور به خروج اضطراری باشند ، این فرصت را دارند تا با وصل قرقره به نقطه حائل و پوشیدن لباس نگهدارنده به آرامی و کاملا ایمن از ارتفاع پایین بیایند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: قرقره های نجات بخش ارزان ترین فن آوری موجود و بسیار کارآمد است طوری که این فناوری برای استفاده نیاز به برق و انرژی ندارد.

شریف زاده گفت: قلابی مقابل هر پنجره نصب شود و قرقره تحمل 300 کیلوگرم وزن را دارد طوری که همزمان دو فرد سبک وزن امکان پایین آمدن را دارند و حتی آتش نشان هم می تواند یک نفر را با خود بیاورد .

وی افزود: این قرقره ها جاگیر نیستند ، در همه فضاها امکان نگهداری از آنها وجود دارد و سازنده روسی ضمانت کرده است که این قرقره ها تا 30 سال گارانتی دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: به زودی الزامی شدن نصب این قرقره ها در ساختمان های بلندمرتبه به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد می شود و تا آن زمان این فناوری به صورت پایلوت به اجرا در می آید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز