سید محمد مجابی:

تلاش سازمان محیط زیست برای ارتقای شاخص‌های زیست محیطی

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۴:۵۳:۲۵
کد خبر: ۳۷۳۳۵۶
تلاش سازمان محیط زیست برای ارتقای شاخص‌های زیست محیطی
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان در تلاش برای ارتقای شاخص‌های محیط زیست است که قطعا محیط زیست یکی از بارزترین مباحث حقوق بشری است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان در تلاش برای ارتقای شاخص‌های محیط زیست است که قطعا محیط زیست یکی از بارزترین مباحث حقوق بشری است و از همین رو کشورهای دیگر دنیا نیز در تلاش هستند که وضعیت محیط زیست را ارتقاء بخشند.

وی به برنامه ششم توسعه و بخش محیط زیست آن اشاره کرد و بیان داشت: جلسات متعددی با حضور 24 دستگاه و نهادهای مردمی برگزار شد که دو هزار و 400 نفر ساعت کار انجام شد و در زمان مقرر توانستیم اسناد پشتیبان در برنامه ششم توسعه با موضوع محیط زیست را تهیه کنیم.

وی در ادامه افزود: بر اساس اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی نظام تهیه و توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و اکنون کشور در زمینه محیط زیست دارای دو سند مهم بالادستی است که باید بتوانیم آنها را در قالب یک برنامه مدون و نقشه راه اجرا کنیم.

مجابی عنوان داشت: براساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهور قرار شد نهادها هر 6 ماه یک بار گزارش کار خود در این زمینه را در اختیار دولت قرار دهند و بر این اساس سازمان محیط زیست از شورای برنامه محیط زیست خواست تا نقشه راه آن را تهیه کند.

وی در ادامه درخصوص سند پشتیبان برنامه ششم توسعه اذعان داشت: در سند پشتیبان برنامه ششم توسعه هم در سطح بخشی و هم فرابخشی موضوع محیط زیست با محورهای محیط زیست اقتصادی، آمایش سرزمین، نظام اداری و جمعیت گنجانده شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 31 ماده در احکام برنامه ششم توسعه وجود دارد که ماده هشت آن به طور مستقل به محیط زیست پرداخته است؛ علاوه بر این در هشت ماده دیگر هم به بحث محیط زیست توجه شده است.

مجابی گفت: از آنجا که سازمان های مردم نهاد در سازمان حفاظت محیط زیست بسیار فعال هستند از این رو سازمان می تواند به عنوان پایلوت در سالم سازی بخش اداری کمک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز