معاون امور ساماندهی جوانان اعلام کرد:

برگزاری جشنواره «ایران‌ جوان» از اردیبهشت‌

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۱۰:۵۴:۰۷
کد خبر: ۳۷۳۶۱۰
برگزاری جشنواره «ایران‌ جوان» از اردیبهشت‌
محمد رضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جشنواره ایران جوان از اردیبهشت‌ماه سال 95 آغاز و تا مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا؛محمدرضا رستمی در برگزاری شصتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند دستاوردهای خود در حوزه جوانان را در نمایشگاهی ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تدوین سند ملی اشتغال جوانان اشاره کرد وگفت : این سند در کمیسیون اشتغال در حال تدوین است و در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 95 ارائه می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به ورزش و جوانان، عنوان کرد : از ستاد ملی ساماندهی امور جوانان انتظار می‌رود که کمیته لازم در جهت نظارت به تخصیص این بودجه را تشکیل دهد و از عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه گزارش تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه کند. البته در تمام استان‌ها نیز تخصیص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه ورزش و جوانان قابل پیگیری است.

وی اضافه کرد: کارگروهی در زمینه پیگیری این مصوبه تشکیل می‌شود و وزارت کشور نیز برای پیگیری‌های استانی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش برنا ،انصاری استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: تفکیک دو حوزه ورزش و جوانان هم موجب می‌شود که این وزارتخانه مجال بهتری برای رسیدگی به ورزش داشته باشد و هم مسائل جوانان بهتر پیگیری شود.

استاندار زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زنجان اظهار کرد: ما برای اشتغال جوانان برنامه‌ریزی خاصی نکرده‌ایم بلکه برای اشتغال برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

وی ادامه داد : جوانان مسائل خاصی دارند که باید برای آنها برنامه‌ریزی‌های مشخصی بکنیم به نظر نمی‌رسد که متولیان به مسائل خاص جوانان باور داشته باشند.

در ادامه، مناف هاشمی معاون توسعه، پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست زمینه قانون تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به حوزه ورزش و جوانان اظهار کرد: به علت فقدان منابع کافی برای تخصیص اعتبار در حوزه ورزش و جوانان چند حکم را در قانون بخشی از مقررات دستگاه‌های اجرایی گنجاندیم.

وی ادامه داد: براساس ماده 53 این قانون، دستگاه‌های مشمول ماده 5 قانون خدمات مدیریت کشوری مجاز هستند که یک درصد از بودجه خود را به حوزه ورزش و جوانان اختصاص دهند که این قانون به همه استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: براساس این قانون، 40 درصد از این یک درصد در اختیار دستگاه‌های اجرایی، 30 درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان و 30 درصد اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

معاون توسعه، پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 4000 پروژه نیمه کاره در کشور داریم، اظهار کرد: در طول 2.5 سال اخیر 1000 پروژه به اتمام رسیده است.

هاشمی با اشاره به بند «د» این قانون گفت: این بند درباره کمک به اشتغال و ازدواج جوانان، غنی‌ سازی اوقات فراغت، توسعه و استمرار فرهنگ ایرانی اسلامی و تقویت کارآفرینی است. البته دستگاه‌ها مجاز به تخصیص یک درصد بودجه هستند و ما امیدواریم که این کار انجام شود.

معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دستگاه‌های اجرایی آنقدر مشکل دارند که فرهنگ، ورزش و جوانان در اولویت دستگاه‌های اجرایی نیست. با این حال با گذشت یک ماه و نیم از ابلاغ این قانون از پنج دستگاه گزارش گرفته‌ایم. اگر در سال‌های آینده نیز عزمی برای اجرای این قانون وجود داشته باشد، از حدود 50 دستگاه می‌توانیم گزارش‌هایی را دریافت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز