معاون پرستاری وزیر بهداشت:

دام و دانه های سیاسی را جای دیگر پهن کنید

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۱۲:۵۱:۵۷
کد خبر: ۳۷۳۷۰۵
معاون پرستاری وزیر بهداشت در نشست خبری هفتگی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در این روزها و نزدیک انتخابات مجلس بنده نگران اظهارنظرهای برخی افراد سیاسی هستم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد میرزابیگی به اظهارات شخص دکتر پزشکیان اشاره کرد و افزود: در دوره وزارت ایشان پرستاری از بدترین وضعیت رنج می برد، حقوق پرستاران 120 هزار تومان و کارانه 10 تا 20 هزار تومان بود 40 هزار پرستار بیکار داشتیم و ایشان محکم در مقابل جامعه پرستاری بودند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در طول دوره نمایندگی ایشان در مجلس  نیز جناب دکتر پزشکیان در عمل، با قوانین و لوایحی که به مجلس می بردیم عمدتا مخالفت می کردند و در این زمینه مذاکرات ایشان و ما در کمیسیون های مجلس موجود است.

میرزابیگی با اشاره به صحبت های پزشکیان در جشن نظام پرستاری اظهار کرد:  حال چطور شده  این برادر بزرگوار  به فکر جامعه پرستاری افتاده، آیا آرای پرستاران را می خواهند یا خود پرستاران را؟

وی در خصوص جمله رئیس سازمان نظام پرستاری مبنی بر اینکه 400 هزار تومان به پرستاران داده اند تا در جشن روز پرستار  سازمان شرکت نکنند و این پرستارانی که در مراسم وزارت بهداشت شرکت کردند پلاستیکی هستند  و اینکه آنها همزمان با ما همایش برگزار کردند، بیان کرد: از  کسی که عنوان رئیس کل  را با خود حمل می کند بعید است اینگونه صحبت کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: در عین حال قطعا براساس شناخت چند ساله ای که از تک تک اعضای شورای عالی و هیات مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور دارم، باور و یقین دارم این موضع و ادبیات به هیچ عنوان مواضع و ادبیات اعضا و روسای محترم هیات مدیره ها نیست.

وی افزود: جنس پرستاری نه پلاستیکی است و نه آهنی بلکه جنس پرستاری از جنس شرف، انسانیت، مهربانی، هنر و عطوفت است که تحسین بزرگان  دین و کشور را بارها برانگیخته است.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: همه پرستاران  چه عضو سازمان نظام پرستاری باشند یا نباشند، از کارکنان یکی از سیستم ها یا وزارت بهداشت  یا بخش  غیردولتی و یا بخشهای دیگر و بطور کل اعضای نظام سلامت هستند و ما نباید  فکر کنیم  سازمانی که در آن  قرار داریم شامل پرستارانی خارج از دستگاه های موجود در کشور هستند به همین خاطر اطمینان دارم جامعه پرستاری به خدمت به مردم و همدلی می اندیشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز