رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

مشوق های جدید مالیاتی به صنعت گردشگری

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۱۳:۰۹:۳۳
کد خبر: ۳۷۳۷۱۲
مشوق های جدید مالیاتی به صنعت گردشگری
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اختصاص مشوق های جدید مالیاتی به تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی از ابتدای سال 95 خبر داد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به اینکه نظام مالیاتی کشور مشوق ها و تسهیلات مالیاتی گسترده ای برای هدایت منابع به سوی بخش های مختلف اقتصادی در نظر گرفته است گفت: صنعت گردشگری در این زمینه از تسهیلات بسیار خوبی برای رونق و توسعه برخوردار شده است.
 
وی با اشاره به اجرای قانون اصلاح مالیات های مستقیم از ابتدای سال 95 افزود: بر این اساس درآمدهای خدماتی هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری جدید اشخاص حقوقی غیر دولتی که از طرف مراجع قانونی پروانه بهره برداری یا مجوز دریافت کنند از تاریخ شروع فعالیت به مدت 5 سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال با نرخ صفر مشمول مالیات می شود.
 
تقوی نژاد گفت:‌ همچنین صد در صد درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عتبات عالیات تحصیل شده باشد مشمول مالیات بر نرخ صفر است.
 
وی افزود: بر این اساس همچنین همه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از سال 95 از مراجع قانونی پروانه بهره برداری دریافت کرده باشند تا 6 سال بعد از اجرای قانون معافیت مالیاتی به میزان 50 درصد مالیات بر درآمد ابرازی خواهند داشت.
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این معافیت مالیاتی شامل درآمد اعزام گردشگر به خارج از کشور نمی شود گفت: تنها درآمد حاصل از فعالیت تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی مشمول معافیت این قانون است و قابل تسری به درآمد حاصل از واگذاری این تأسیسات نیست.
 
تقوی نژاد افزود: ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز