رییس مرکز سلامت محیط وکار:

پیشگیری از بیماری های شغلی مهمترین نتیجه طب کار است

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۰۸:۴۴:۱۲
کد خبر: ۳۷۴۳۶۶
رییس مرکز سلامت محیط و کار در هفتمین همایش کشوری طب کار و بیماری های شغلی پیشگیری از بیماری های شغلی را مهم ترین نتیجه طب کار اعلام کرد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خسرو صادق نیت گفت: پیشگیری از حوادث شغلی و بیماری های مربوط به کار نیازمند توجه جدی و آگاه سازی مردم است. بیماری های شغلی معمولا قابل درمان نبوده و یا هزینه های درمانی زیادی را به بیمار و کارفرما تحمیل می کند در حالیکه پیشگیری از بیماری های شغلی امری ممکن و با هزینه های به مراتب کمتر است.

وی افزود: حفظ و ارتقای سلامت شغلی، نیازمند کار تیمی و توجه همه بخش های ذیربط در ارگان های مختلف است. کارشناسان بهداشت حرفه ای، متخصصان طب کار و پزشکان شاغل در صنعت مهمترین اعضای این تیم محسوب می شوند.

دکتر صادق نیت بیان کرد: در کنار وزارت بهداشت دستگاه های اجرایی دیگری همچون سازمان تامین اجتماعی و وزارتخانه های  صنعت، معدن و تجارت  و نفت نقش ویژه ای در حفظ سلامت شاغلان ایفا می کنند.

وی نیاز ضروری به فرهنگ سازی و افزایش آگاهی آحاد جامعه به ویژه در مورد شناخت عوامل آسیب رسان شغلی و نقش مراقبت های هدفمند جهت شناخت بیماری ها قبل از بروز علایم را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با افزایش دانش پزشکی بخصوص در زمینه ی بیماری های شغلی بتوانیم بسیاری از بیماری ها و سوانح شغلی را پیشگیری کنیم و جامعه از هزینه های بالای مستقیم و غیر مستقیم آن رهایی بخشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز