مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

اجرای سند جامع توسعه و تقویت اقامه نماز در دستور کار آموزش و پرورش است

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۱۰:۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۷۴۴۵۴
اجرای سند جامع توسعه و تقویت اقامه نماز در دستور کار آموزش و پرورش است
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای سند جامع توسعه و تقویت اقامه نماز در دستور کار آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدرضا مسیب‌زاده» در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه تفسیر سوره یاسین که در محل نمازخانه اداره کل استان برگزار شد؛ با اذعان به برگزاری نماز جماعت اداره کل آموزش و پرورش استان اظهارکرد : کارهای ماندگار به ویژه در عرصه نماز صدقه جاریه است. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : آموزش و  پرورش با 40 میلیون نفر اعم از دانش آموزان، فرهنگی و اولیا دانش آموزان به صورت مستقیم در ارتباط است لذا باید فعالیت های ارزشی و دینی این نهاد ویژه باشد.

وی خاطرنشان کرد : پس از 12 سال تلاش ، سند جامع توسعه و تقویت اقامه نماز در مراکز آموزشی تصویب شده و توسط رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است و به عنوان یک محور اصلی در دستور کار وزارت آموزش و پرروش قرار دارد.

مسیب زاده با بیان اینکه حضور در نماز جماعت دانش آموزان از مدیر تا وزیر شعار شخص وزیر آموزش و پرورش است؛ ادامه داد: بمنظور ترویج اقامه نماز در مدارس، اولین دوره طرح مبین ( مدیریت برنامه یاوران نماز ) با حضور 5هزار نفر از مدیران مدارس خاص برگزار شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ائمه اطهار بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی می باشند؛ افزود : طرح امام شناسی مصباح الهدی که برشهایی از زندگی ائمه اطهار (ع) می باشد، یکی دیگر از طرح های محوری در حال اجراست و در این راستا بیش از یک میلیون و 200هزار جلد کتاب در بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در سال جاری ، افزود : آیات انتخاب شده ویژه دوره های مختلف تحصیلی بوده و در زندگی روزمره دانش آموزان کاربرد دارد.

مسیب زاده خاطر نشان کرد : مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در تابستان آینده و پنجمین دوره مسابقات دانش آموزان جهان نیز آبان ماه سال آینده اجرا خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز