رئیس پنل کودکان پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران :

۵۰درصد کودکان مبتلا به کاردیومیوپاتی نیاز به پیوند قلب دارند

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۵:۱۷
کد خبر: ۳۷۵۸۷۷
۵۰درصد کودکان مبتلا به کاردیومیوپاتی نیاز به پیوند قلب دارند
یک فوق تخصص قلب کودکان، عنوان کرد: 50 درصد اطفالی که به کاردیومیوپاتی مبتلا هستند در 1 یا 2 سال اول زندگی یا فوت می کنند و یا نیاز به پیوند قلب دارند.

به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا، کوروش وحید شاهی در آستانه برگزاری  پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران گفت: نارسایی قلب در اطفال به دلایل مختلف مانند کاردیومیوپاتی (بیماری سلول قلب)، نواقص مادرزادی و بیماری های خارج قلب مانند کم خونی شدید که به صورت نارسایی  قلب بروز می یابد، خود را نشان می دهد.

وی افزود: اگر برای نارسایی قلب در کودکان علت مشخصی وجود داشته باشد درمان منجر به بهبود زندگی بیمار می شود اما در اغلب مواردی که بیمار نیاز به بستری و مراجعه مکرر داشته و ناتوانی حاصل به کمک جراحی امکانپذیر نیست، علت زمینه اى بیماری سلول قلب و یا نقایص مادرزادی است. علائم نارسایی قلب در سنین مختلف، متفاوت است برای مثال در دوران شیرخوارگی با علائمی مانند وزن نگرفتن، اختلال در شیرخوردن و عفونت های مکررتنفسی همراه است اما هر چه سن افزایش یابد نارسایی قلب با علائمی مانند تنگی نفس در هنگام فعالیت، سرفه مزمن و یا علائم شکمی بروز می یابد.

وحید شاهی درباره درمان نارسایی قلب در اطفال گفت: آن دسته از بیماری ها که به علت مشخصی بروز پیدا می کند با درمان علت زمینه ای قابل درمان است، اما دربیمارانی که به کاردیومیوپاتی پیشرونده مبتلا هستند با دارو می توان وضعیت زندگی را بهبود بخشید اما نمی توان روند پیشرفت بیماری را متوقف نمود. اما درمانهای جدید شامل درمان با سلولهای بنیادی، داروهای نسل جدید و پیوند قلب سبب امیدهای تازه ای برای بهبود پیش آگهی و طول عمر این بیماران خاص شده است.

رئیس پنل کودکان پنجمین کنگره بین المللی  نارسایی قلب ایران در خصوص تشخیص نارسایی های قلبی، عنوان کرد: خوشبختانه در تمام استانها و مراکز استان دسترسی مردم به پزشکان و فوق تخصصین قلب کودکان فراهم شده است. از طرفی سطح علمی پزشکان ایرانی بسیار مناسب است به گونه ای که در حوزه تشخیص هیچ گونه کمبود یا مشکلی در کشور وجود ندارد.

رئیس پنل کودکان کنگره نارسایی قلب، عنوان کرد: 50 درصد اطفالی که به کاردیومیوپاتی مبتلا هستند در 1 یا 2 سال اول زندگی فوت و یا نیاز به پیوند قلب دارند.

 پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران 15 تا 17 اردیبهشت 95 در مرکز همایشهای بین المللی شهید بهشتی برگزار می شود 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 22083106, 09197855579 و یا سایتwww.ihfsummit.ir  مراجعه نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز