عامل هک اطلاعات ۲۰۰ شهروند دستگیر شد

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۵:۳۱
کد خبر: ۳۷۶۷۶۲
عامل هک اطلاعات ۲۰۰ شهروند دستگیر شد
فردی که اقدام به هک کردن سیستم های رایانه ای و گوشی های تلفن همراه 200 نفر در اصفهان و تعدادی از استان های دیگر کشور کرده بود در عملیات پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ "جهانگیر کریمی " در این باره گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این که از حساب بانکی آنها به صورت اینترنتی سرقت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی سیستم های کامپیوتری و گوشی های موبایل شاکیان، مشخص شد بر روی سیستم های آنها یک نوع نرم افزار جاسوسی و بد افزار نصب شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: تحقیقات کارشناسان نشان داد، این نرم افزار قادر است تمام اطلاعات کاربران شامل شماره های ذخیره شده بر روی گوشی تلفن همراه، عکس ها و فیلم های ذخیره شده بر روی گالری، موقعیت جغرافیایی شخص قربانی، شنود کلیه مکالمات صوتی و نوشتاری و حتی فعال کردن دوربین گوشی موبایل و یا لپ تاپ شخص مورد نظر که این اطلاعات برای هر فردی می تواند بسیار با ارزش باشد را سرقت و به منبع اصلی نرم افزار ارسال کند.

معاون اجتماعی استان اصفهان گفت: پس از تحقیقات و انجام اقدامات تخصصی، سرانجام عامل هک و نفوذ به سیستم های رایانه ای و گوشی ها و سرقت اطلاعات شهروندان در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی با اعزام اکیپی از کاراگاهان پلیس فتا در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به استان اصفهان انتقال داده شد.

کریمی افزود: متهم که در مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، انگیزه خود را علاقه و سرگرمی عنوان کرد و در بررسی سیستم رایانه ای متهم مشخص شد، وی تا کنون توانسته است، رایانه و موبایل 200 نفر را هک و اطلاعات آنها را سرقت کند.

این مقام مسئول تعداد قربانیان در استان اصفهان را چهار نفر و بقیه را مربوط به استان های دیگر کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اطلاعات سرقت شده، شامل تصاویر و فیلم های خصوصی شهروندان، نام کاربری و رمز عبور به ایمیل، اطلاعات بانکی افراد که شامل شماره حساب، رمز اینترنتی و کلیه اطلاعاتی که برای سرقت از حساب لازم می باشد و مکالمات شهروندان در شبکه های اجتماعی مجازی و همچنین پیامک های آنان است .

وی با بیان این که متهم تنها در یک مورد از حساب بانکی شهروندی 10 میلیون تومان برداشت کرده بود، افزود: تحقیقات بر روی فعالیت بیشتر این هکر حرفه ای و شناسایی مالباختگان و قربانیان این پرونده ادامه دارد.

سرهنگ کریمی به شهروندان توصیه کرد: در شبکه های اجتماعی مجازی هنگام مشاهده لینک های فریبنده روی آن کلیک نکرده و به تبلیغات موجود در این فضا اعتماد نکنید و از نگهداری اطلاعات خصوصی و محرمانه مانند فیلم و عکس بر روی گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتری که به اینترنت متصل است، اجتناب کنید وگوشی موبایل، کامپیوتر و دیگر وسایل الکترونیکی را به آنتی ویروس خوب و بروز شده مجهز کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز