در دیدار با مدیر عامل صندوق احیا مطرح شد؛

ابراز علاقه سرمایه گذاران ترکیه برای حضور در بناهای تاریخی ایران

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۱۳:۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۲۱۴
ابراز علاقه سرمایه گذاران ترکیه برای حضور در بناهای تاریخی ایران
چهار سرمایه گذار از بخش گردشگری کشور ترکیه در دیدار با محمدرضا پوینده، مدیر عامل صندوق احیاء برای سرمایه گذاری در بناها و بافت های تاریخی ایران و بهره برداری از آن در قالب مجموعه های اقامتی و گردشگری اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  در این دیدار که پیش از ظهر روز چهارشنبه انجام شد، محمدرضا پوینده با ارائه توضیحاتی به سرمایه گذاران ترک درباره ظرفیت های بناهای تاریخی یران، توضیح داد: هم اکنون با توجه به افزایش رو به رشد رغبت گردشگران خارجی برای بازدید و اقامت در بناهای تاریخی ایرن، سرمایه گذاری در این بخش تبدیل به موقعیتی تضمین شده برای بازگشت سرمایه و سود دهی اقتصادی شده است.

مدیر عامل صندوق احیاء همچنین ضمن اشاره به رشد صنعت گردشگری ترکیه تاکید کرد: ما خوشحال هستیم که یک کشور مسلمان و همسایه ما توانسته به موفقیت های خوبی در صنعت گردشگری دست پیدا کند و چنین وضعیتی می تواند برای کل منطقه امیدوار کننده باشد.

وی با بیان اینکه «جمعیت کشور ایران و ترکیه تقریبا به یک اندازه است» افزود: گردگری ایران، بازاری ست که اگر گردشگران خارجی را هم در آن نادیده بگیریم، به دلیل سفرهای داخلی همچنان نیاز به هتل های بیشتری دارد و همان بازار داخلی می تواند ضامن قسمت بسیار زیادی از سرمایه گذاری ها در این بخش باشد.

پوینده ادامه داد: این در حالی است که ما هم اکنون شاهد رشد رو افزون اقبال گردشگران خارجی از سفر به ایران هستیم و این وضعیت هم خود می تواند تضمین بزرگ دیگری برای سرمایه گذاری در ایران باشد. 

مدیر عامل صندوق احیاء در ادامه گفت: مزیت های فرهنگی ایران و جاذبه های معماری کشور ما برای گردشگران خارجی موقعیت مناسبی برای اقامت در بناهی تاریخی را به وجود آورده است. این موضوع در کنار اشتراکات فرهنگی نزدیک ما با کشور ترکیه و درک متقابلی که بر اساس این اشتراکات فرهنگی داریم می تواند زمینه حضور موفق و پر رنگ سرمایه گذاران ترکیه در مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی ایران را فراهم کند.

در ادامه این دیدار، «عبدالله تونسر» نماینده شهرداری آلانیای ترکیه ضمن اشاره به تجارب این منطقه در صنعت گردشگری گفت: هم اکنون به دلیل شرایط خاصی که منطقه خاورمیانه دارد ما فکر می کنیم که ایران بتواند محلی امن و مناسب برای برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری های جدید در بخش گردشگری باشد.

وی با اشاره به وجود نزدیک به هفتصد هتل در شهر آنالیا افزود: ما با توجه به تجربیاتی که در بخش گردشگری دریم بسیار علاقه مند به حضور پر رنگ در ایران هستیم، چرا که می دانیم قسمت بسیار زیادی از هتل های ایران برای یک سال و نیم آینده رزرو هستند و این موضوع برای ما پیام مثبت و امیدوار کننده  دارد.

در پایان این دیدار نیز مدیر عامل صندوق احیاء با اشاره به علاقمندی سرمایه گذاران کشور ترکیه در بناهای تاریخی ایران گفت: اگر از طرف شرکت های ترک پیشنهادات مناسبی برای سرمایه گذاری دریافت کنیم، می توانیم متقابلا با در نظر گرفتن شرایطی ویژه، مقدمات حضور آنها در بناهای تاریخی کشورمان فراهم کنیم.

گفتنی است در این دیدار مدیر شرکت هتلداری «چکیچ اینسات»، نماینده شرکت عمرانی «گلد سیتی» و « مدیر شرکت خدمات عمرانی «وال پینت» ترکیه نیز حاضر بودند و با ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری صندوق احیاء آشنا شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز