رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان قزوین تاکید کرد؛

رعایت مسایل بهداشتی در نگهداری ماهی قرمز

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۱۳:۳۴:۵۳
کد خبر: ۳۷۸۲۶۸
رعایت مسایل بهداشتی در نگهداری ماهی قرمز
شکری: مردم باید مسایل بهداشتی در مورد نگهداری ماهی قرمز را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجیدرضا شکری با تاکید بر ضرورت رعایت مسایل بهداشتی در امر نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین، افزود: مردم باید در راستای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک، نهایت رعایت کامل بهداشت را به عمل آورند.

وی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و تهیه ماهی قرمز از سوی خانواده ها برای سفره هفت سین، توصیه می شود مردم و به خصوص کودکان از دست زدن به این نوع از ماهیان و نیز ضد عفونی کردن ظروف نگهداری آن خودداری کنند.

شکری خاطرنشان کرد: مناسب ترین دما برای پرورش ماهی قرمز بین 10 تا 25درجه سانتی گراد است و در دمای بالاتر از آن، این نوع ماهی ها آسیب پذیر بوده و تغییر ناگهانی دما نیز منجر به مرگ آنها می شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه ماهیان قرمز باید با غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات ها تغذیه شوند، یادآور شد: به این ماهیان باید دو بار در طول روز غذا داده شود.

این مسئول آب این ماهیان نیز باید کلرزدایی شده و 48ساعت در یک ظرف دهان گشاد نگهداری شود.

شکری در پایان یادآور شد: امسال با توجه به هماهنگی به عمل آمده با شهرداری قزوین، تمامی مراکز مجاز عرضه ماهی قرمز تحت نظارت بهداشتی این اداره کل قرار گرفته و ما نیز نسبت به توزیع رایگان مواد ضدعفونی و بروشورهای آموزشی در بین مراکز عرضه این نوع ماهیان و آموزش های لازم برای متصدیان آن اقدام می کند.

استان قزوین دارای 12واحد پرورش ماهیان زینتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز