مواد مخدر صنعتی بیشترین مصرف را در بین دانشجویان دارد

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۱۵:۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۸۱۷۶۴
مواد مخدر صنعتی بیشترین مصرف را در بین دانشجویان دارد
ابراهیم قربانی اظهار کرد: مواد مخدر در بین اقشار مختلف جامعه به تدریج رسوخ کرده است و نمی‌توان مصرف این مواد را به قشر خاصی از جامعه اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، ابراهیم قربانی اظهار کرد: این در حالی است که براساس تحقیقات صورت گرفته مواد مخدر صنعتی و داروهای روان گردان در بین جوانان و بانوان ، مواد مخدر سنتی در بین افراد میانسال و مواد مخدر صنعتی و داروهای روان گردان در بین دانشجویان خراسان شمالی بیشترین مصرف را دارند.

قربانی افزود: در بروز اعتیاد به عنوان یک آسیب و مسئله‌ای اجتماعی عوامل مختلفی دخیل است و نمی‌توان یک عامل را به عنوان عامل اصلی در گرایش مردم به مصرف مواد مخدر مطرح کرد.

وی اظهار کرد: به طور کلی سه عامل اجتماعی، خانوادگی و فردی می‌تواند در گرایش فرد به مواد مخدر موثر باشد.

قربانی از جمله عوامل موثر گرایش به مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی، باورهای غلط عنوان کرد و گفت: پایین بودن آسیب‌های ناشی از مواد مخدر صنعتی، انرژی زا بودن، افزایش قوای جنسی، آرمش، افزایش تمرکز و ... از جمله این باورهای غلط است.

وی افزود: دوستان و همسالان ناباب ، وجود حس کنجکاوی در نوجوانان و جوانان، تاثیر والدین معتاد، سکونت در مناطق آسیب زا و ... از دیگر عوامل مهم در گرایش فرد به مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در خصوص وضعیت اعتیاد در استان گفت: براساس آخرین طرح شیوع شناسی مصرف مواد مخدر، در کشور ۹۱ درصد از مصرف کنندگان را مردان و ۹ درصد را زنان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این در حالیست که در بین زنان معتاد ۶۲ درصد متاهل، ۳۵ درصد مجرد و سه درصد نیز مطلقه هستند.

قربانی همچنین بیشترین مصرف مواد مخدر را تریاک، شیره، هروئین و شیشه اعلام کرد.

وی گفت: در روستاها بیشتر مواد مخدر را مواد مخدر غیر صنعتی و در نقاط شهری مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی بیشترین مصرف را دارند.

قربانی افزود: در بین زنان بیشترین مصرف مربوط به داروهای آرام بخش، غیر مجاز لاغری و قرص‌های روان گردان است که اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها ضرورت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز