رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی :

نقدها به آموزش و پرورش درباره خصوص سازی وارد نیست

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۹:۵۸:۳۲
کد خبر: ۳۸۲۱۷۱
نقدها به آموزش و پرورش درباره خصوص سازی وارد نیست
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: نقدها به آموزش و پرورش درباره خصوص سازی وارد نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا و  به نقل از خانه ملت، محمد مهدی زاهدی ، برخی ادعاها مبنی بر تلاش وزارت آموزش و پرورش برای خصوصی سازی مدارس در جریان لایحه "دائمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی" را رد کرد و گفت : یقینا این چنین نقدهایی درست نیست چرا که موضوع آموزش و پرورش یک بحث حاکمیتی است و نمی توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود : قانون مدارس غیردولتی بود در سال 93 به پایان رسیده و در سال 94 نیز این خلاء قانونی حس می شد چرا که نمی تواند پدیده ای به نام مدارس غیرانتفاعی در یک کشور وجود داشته باشد اما هیچ قانون و ضابطه ای درباره آن نباشد ؛ لذا این خلاء قانونی جدی بود و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف می شد.

وی ادامه داد : طبیعی است که انحلال این مدارس معقول نیست و حتما باید دارای ضابطه و قانون مشخص شوند و در چارچوب قانونی دائمی برای آن شرح وظیفه تعریف شود؛ نظارت بر آنها صورت گیرد و به برخی که امکان دارد تسهیلاتی داده شود.

زاهدی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان از لایحه "دائمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی" استنباط نمی شود که آموزش و پرورش به دنبال خصوصی سازی مدارس است، ادامه داد : البته در دوره ای که این قانون به صورت آزمایشی اجرا شد، کم و کاستی هایی داشت؛ به عنوان مثال در تعیین شهریه خلاء قانونی وجود داشت و به درستی تبیین نشده بود؛ ضمن آنکه در بحث نظارت نقص داشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد : در لایحه "دائمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی" سعی شده دولت با هماهنگی مجلس، خلاءهای قانونی فعلی را رفع کند تا در حوزه آموزش و پرورش با خیالی راحت انجام وظیفه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز