استاد حوزه و دانشگاه:

با عصبانیت کودکان را تربیت نکنید

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۰:۴۸:۴۴
کد خبر: ۳۸۳۸۴۵
با عصبانیت کودکان را تربیت نکنید
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پدرومادری که زود عصبانی می شوند توانایی تربیت صحیح فرزند خود را ندارند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجه الاسلام والمسلمین سوری در سلسله همایش بانوان فاطمی که با موضوع تربیت دختران با سیره حضرت زهرا(س) برگزار شد، افزود: توصیه من به پدرومادرها این است که دست به تربیت فرزندان خود نزنند تا وقتی بتوانند عیوب و نواقص رفتارخود را اصلاح کنند و پس از آن فرزندشان با دیدن رفتار صحیح از والدین،خودش اصلاح می شود .

وی افزود:مادری که سر فرزندش داد میزند اما او را بخاطر ایجاد سروصدا توبیخ میکند،دروغ می گوید و اسمش را مصلحتی می گذارد اما فرزندش را بخاطر دروغ گویی تنبیه می نماید، نمازش قضا می شود اما دختر یا پسرش را به زور برای نماز بیدار می کند نمی تواند الگوی خوبی برای تربیت داشته باشد چراکه اگر روش تربیتی وی صحیح بود ابتدا خودش تربیت می شد.

وی تصریح کرد: این حرف بدان معنا نیست که والدین نسبت به تربیت فرزندان خود بی تفاوت باشند؛اما برای آن باید هزینه کنند. بسیاری از ما حاضر هستیم برای داشتن ظاهری مناسب همه رقم هزینه متحمل شویم اما برای دانستن چندنکته اخلاقی و تربیتی هیچ ریالی خرج نمی کنیم و این اشتباه غالب والدین ایرانی است.

وی بیان داشت:فرزندان همان راهی را می روند که پدرومادرشان رفته باشند به همین علت است که ما نیز همان رفتارهای اشتباهی را که بعضا والدینمان باما داشته اند با فرزندانمان انجام می دهیم و به دنبال این هستیم که هرچه در وجود خودمان نداریم در وجود فرزندمان پیاده کنیم؛مثلا اگر ضعف ایمان داریم اصرار میکنیم فرزندمان بهترین سطح از ایمان وشناخت مسائل دینی را داشته باشد درحالی که اگر توان چنین کاری را داشتیم ابتدا ضعف خود را برطرف میساختیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز