منتخب مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی:

اشتغال جوانان از دغدغه های هرمزگان است

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۹:۰۲:۴۲
کد خبر: ۳۸۴۶۳۹
اشتغال جوانان از دغدغه های هرمزگان است
منتخب مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، خمیر و حاجی آباد در مجلس دهم اشتغال جوانان را یکی از مهم ترین دغدغه های مسوولان و مردم ذکر کرد: گفت: همه ما در قبال ایجاد اشتغال این استان مسوولیت داریم و باید با همکاری و برنامه ریزی، وضعیت اشتغال استان را بهبود ببخشیده و بر روی اشتغال افراد نظارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "حسین هاشمی تختی" در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان که به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، افزود: برخلاف نظر برخی که مطرح کرده بودند که من مخالف غیربومی ها هستم، اینگونه نیست و باید از همه ظرفیت ها و نیروها بدون وابستگی استفاده کرد، اما اولویت اشتغال با بومیان می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: صنعتی که علیرغم اشتغال صدها نیرو، چرا باید حداقل آنها هرمزگانی باشد و چرا جوانی که هنوز دانشجو است و لیسانس ندارد مشغول بکار شود و جوان دیگری که مدتها از دریافت مدرک لیسانسش گذشته هنوز بیکار است، باید چارچوبی تنظیم گردد که مبتنی بر عدل و انصاف باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از دولت و رفع مشکل مردم را سرلوحه قرار میدهم، گفت: وظیفه ماست با توجه به مشکلات متعدد در داخل و خارج،  دولت را مورد حمایت قرار داده و در جهت حل این مشکلات باید همدل باشیم.

 منتخب مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، خمیر و حاجی آباد اضافه کرد: البته ما وکیل مردم هستیم و باید الام و دردهای مردم را منعکس کنیم چرا که نیت ما رفع مشکل مردم و کمک به دولت است.

وی گفت: آمادگی کامل دارم تا با نمایندگان دیگر سر منافع استان تعامل و همکاری داشته باشم .

هاشمی تختی در پایان بمنظور شناسایی و ساماندهی افراد جویای کار، پیشنهاد ایجاد سامانه ثبت نام متقاضیان اشتغال را مطرح کرد.

در ادامه این نشست، "سید مصطفی ذوالقدر" نماینده مرم شرق استان هرمزگان نیز بر وحدت و همدلی بین نمایندگان استان تاکید کرد.

وی افزود: عقیده ای بر حذف غیربومیان ندارم چر که برای توسعه و آبادانی استان نیاز به تمام نیروها احساس می شود.

ذوالقدر به پتانسیل های شرق استان بویژه شهرستان میناب اشاره کرد و بیان داشت: با وجود این ظرفیتها شایسته نیست که جوانان این منطقه بیکار باشند.

در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان نیز با بیان اینکه همدلی و همگرایی بین اعضای شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه در استان هرمزگان مناسب است، گفت: بواسطه این امر، اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

سلیمی ضمن ارائه گزارش عملکرد بررسی مصوبات جلسات گذشته گفت: شورای هماهنگی در11ماهه امسال یازده جلسه با 84 مصوبه تشکیل داده که  از این تعداد 64 مصوبه اجرایی و مابقی نیز در دست اجرا است.

سلیمی تعاملات بین اعضای شورای هماهنگی استان را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: همفکری و همیاری علاوه بر تسریع د رکارها، می تواند اعضاء را در رسیدن به اهداف و خدمت به جامعه هدف نزدیک تر کند و این انسجام و همدلی سبب توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز