مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش:

محتوای کتاب های رشته های فنی و حرفه ای تغییر می کند

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۹:۵۲:۱۷
کد خبر: ۳۸۴۶۸۲
محتوای کتاب های رشته های فنی و حرفه ای  تغییر می کند
مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: محتوای کتاب های رشته های فنی و حرفه ای از سال تحصیلی آینده تغییر می کند.
به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا، سیدمحسن حسینی مقدم در سیزدهمین آئین  تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر استان سمنان اظهارکرد : از سال تحصیلی آینده با استقرار پایه دهم در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و سه ساله شدن هنرستان ها در محتوای کتب رشته های فنی و حرفه ای تغییراتی ایجاد می شود .

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش  تصریح کرد : با توجه باه بازار کار برخی رشته های فنی و حرفه ای حذف و برخی رشته های جدید جایگزین آنها خواهد شد .

وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش هنوز درباره رشته های حذفی و جدید تصمیم نهایی را اخذ نکرده است افزود : تغییرات ، رشته های حذفی  و رشته های جایگزین پس از تعطیلات نوروز اطلاع رسانی می شود .

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هم اکنون تعداد رشته های شاخته فنی و حرفه ای 43 و تعداد رشته های شاخه کار و دانش 265 رشته است.

حسینی مقدم با بیان اینکه در سال تحصیلی 95-94 حدود40 درصد دانش آموزان دوم و سوم متوسطه در هنرستان ها تحصیل کردند گفت : این رقم باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 48 و دو دهم درصد دانش آموزان برسد که برای تحقق آن دانش آموزان پایه نهم باید در هنگام هدایت تحصیلی با رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش آشنا شوند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز