مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در آیین گشایش نوروزگاه:

نوروز را باید به عنوان آیین زندگی به جهانیان معرفی کنیم

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۱۴:۳۱:۲۸
کد خبر: ۳۸۴۸۲۷
نوروز را باید به عنوان آیین زندگی به جهانیان معرفی کنیم
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران بر ضرورت شناخت نوروز و ترویج آن به عنوان آیین زندگی به جهانیان تأکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رجبعلی خسروآبادی در آیین گشایش نورزگاه که عصر روزسه شنبه در باغ موزه  برگزار شد، گفت : گاهی برگشت به رسوم و فرهنگ‌های گذشته کیفت زندگی را بالا خواهد برد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: بازگشت به آیین های نورزی ما را به شادابی ، صمیمیت باز خواهد گرداند مواردی که شاید در رویدادهای  نوپا کمتر به آن پرداخته شود

وی گفت: قدمت چند هزار ساله زندگی در استان تهران شیوه‌ای اثرگذار را در برگزاری آیین‌های ملی به وجود آورده است .

خسروآبادی با اظهار اینکه ساکنین استان از  سه هزار پیش از میلاد با سواد بوده‌اند، افزود:  سفال نوشته‌ها به خطوط اولیه عیلامی که از کاوش‌های تپه سفالی ورامین بدست آمده دلیل و گواهی بر این ادعا است و  شهروندان تهرانی می‌توانند با دیدار خود از نمایشگاه " تهران کهن شهر من " که در موزه ملی ایران در حال برگزاری است از هویت تاریخی و فرهنگی افق تاریخی خود به درستی آگاه شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با تأکید بر این که نوروز را باید به عنوان یک روش و آیین زندگی به جهانیان معرفی کنیم، تصریح کرد: اگر از آیین‌های حسنه نوروز به درستی بهره نبریم نعمت بزرگی را ( خسران)کرده‌ایم .

بر اساس این گزارش؛ آیین گشایش نورزگاه با برگزاری نقالی داستان نوروز " پادشاهی جمشید جم و خاستگاه نوروز " اجرای موسیقی سنتی ، سرنا نوازی و دهل نوازی در باغ موزه قصر برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز