توصیه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برای سیزده به در:

زباله های خود را در طبیعت رها نکنید

۱۳۹۵/۰۱/۱۲ - ۱۱:۵۵:۱۰
کد خبر: ۳۸۷۰۳۸
زباله های خود را در طبیعت رها نکنید
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند سهمی در جلوگیری از تخریب بیش از حد طبیعت و محیط زیست داشته باشند،به ارائه توصیه های زیست محیطی برای روز طبیعت پرداخت.

به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا، "محمدهادی حیدرزاده " در آستانه روز انس با طبیعت با اشاره به اینکه مردم در کشور ما بر اساس یک سنت دیرینه در روز 13 فروردین به دامان طبیعت می‌روند و این روز به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده است گفت: بی تردید یکی از اهداف نامگذاری این روز، استفاده بهینه مردم از مواهب طبیعی در کنار توجه به حفظ بنیان‌های زیست محیطی است و طبیعت نیز متعلق به خود مردم است و بدین منظور نیاز است که مردم به نکات زیست محیطی کاملا توجه داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران عنوان کرد: اگرچه حفظ محیط زیست و نظارت برآن وظیفه اصلی دولت‌هاست اما مردم نیز می‌توانند سهمی در جلوگیری از تخریب محیط زیست داشته باشند و خوشبختانه در سال های اخیر مردم نسبت به مقوله محیط زیست حساستر و آگاهتر شده‌اند.

حیدرزاده با بیان اینکه رفتار همه ما نسبت به محیط زیست باید متعهدانه و مسئولانه و با احترام باشد و همگی باید خود را مسئول رعایت و حفظ محیط زیست بدانیم، یادآوری کرد: طبعا کسانی که به این درجه از حساسیت و وظیفه شناسی می‌رسند، دیگران را هم تشویق و ترغیت خواهند کرد تا اخلاق محیط زیستی را رعایت کنند.

وی افزود: توصیه می‌کنم در این روز شهروندانی که در طبیعت می‌روند حتما به همراه خود پلاستیک زباله به همراه داشته باشند و پس از جمع آوری زباله‌های خود آن را به مکان‌های معین تعبیه شده انتقال دهند.

حیدرزاده با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که مردم باید به آن توجه کنند جلوگیری از رها سازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها و آب‌های روان به جهت پیشگیری از بیماری‌های میان حیوانات آبزی است، اظهار امیدواری کرد مردم در این روز با کمال صحت و شادابی در طبیعت بسر برند و شرایطی را به وجود آورند تا طبیعت بصورت بکر و دست نخورده باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از رهاسازی زباله در طبیعت و شکستن شاخه‌های درختان و نهال‌ها جهت استفاده به عنوان هیزم و آسیب رساندن به حیوانات پرهیز کنند، عنوان کرد: روشن ماندن آتش در کنار درختان و طبیعت بسیار خطرآفرین است و  شهروندان دقت داشته باشند که در صورت روشن کردن آتش، حتماً از خاموش شدن آن در هنگام ترک طبیعت اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: خوب است در این روز مردم در کنار استراحت و استفاده از امکانات طبیعی به مقوله فرهنگ سازی زیست محیطی بخصوص جمع آوری زباله و آموزش کودکان هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز