پیش بینی وظیفه از وضعیت جوی سه روز آینده:

باد و باران، ارمغان نفوذ جریان‌های شمالی به کشور

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۰۹:۳۵:۳۷
کد خبر: ۳۸۷۹۷۷
باد و باران، ارمغان نفوذ جریان‌های شمالی به کشور
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای سه روز آینده را بارانی همراه با وزش باد شدید و در برخی از مناطق گرد و خاک اعلام کرد.

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، در تشریح وضعیت آب و هوایی سه روز آینده کشور گفت: امروز ( دوشنبه 16 فروردین ماه)، با نفوذ جریان های شمالی و گذر موجی از نوار شمالی کشور در شمال غرب و استان های ساحلی دریای خزر و سپس شمال شرق کشور، ابرناکی، بارش باران همراه با وزش باد و ریزش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دریای خزر امروز مواج است و با نفوذ توده هوای سرد کاهش دما در استان های نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. همچنین برای استان های تهران، قم، سمنان، اصفهان وزش باد شدید پیش بینی شده است و در برخی نقاط گرد و خاک نیز خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، در روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. در روز سه شنبه نیز در بیشتر مناطق کشور آسمان نیمه ابری است.

وظیفه گفت: در روز چهارشنبه با عبور موج از تراز میانی جو در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش باران پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای پایتخت نیز توضیح داد و افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری بوده و در بعد از ظهر باد شدید می وزد. در روز سه شنبه اما فقط آسمان ابری همراه با وزش باد است و در روز چهارشنبه نیز آسمان ابری بوده و در ارتفاعات بارش پراکنده خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز پایتخت 18 و کمینه دما 9 درجه سانتی گراد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز