دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

نباید با آینده دانشگاه علوم پزشکی سلیقه ای رفتار کرد

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۳:۲۵:۴۹
کد خبر: ۳۸۸۱۷۳
نباید با آینده دانشگاه علوم پزشکی سلیقه ای رفتار کرد
سال گذشته ساختمان درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی واقع در خیابان عمار ارومیه به مبلغ 63 میلیارد تومان خریداری شده و در حال تکمیل می باشد که دارای دی کلینیک و 5 اتاق عمل نیز می باشد که از بار اتاقهای عمل بیمارستان امام خمینی (ره) خواهد کاست .

دیدار نوروزی دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه با کارکنان واحد های تابعه در سطح شهرستان ارومیه در محل سالن ابن سینا ستاد مرکزی دانشگاه و با استقبال پر شور همکاران برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه با تبریک سال نو و تقدیر ازتلاشهای همکاران در یکسال اخیر ، خلاصه ای از اقدامات عرصه سلامت را بیان نمود و گفت: در بحث مالی نظم ارزشمندی بر دانشگاه حاکم شده و موفق شده ایم ضمن تعیین تکلیف و پیمان سپاری پروژه های نیمه تمام و ناقص که مدتهای مدید بلاتکلیف مانده بودند، پروژه های جدید عمرانی بسیار مهم و اساسی را نیز انجام دهیم و با وجود بدهی های سازمانهای بیمه گر به دانشگاه توانستیم بخشی از مطالبات همکاران را در روزهای پایانی سال گذشته پرداخت نماییم .

رئیس دانشگاه اضافه کرد : علیرغم محدودیتهای اعتباری و مالی سال گذشته خوشبختانه با عزمی راسخ و کاری جهادی و بسیجی امروز شاهد فعالیتهای عمرانی مختلف و زیاد عرصه سلامت در سطح استان هستیم که نشان از همدلی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است از جمله : احداث ۱۸۰ خانه بهداشت ، بازسازی و نوسازی مراکز بهداشستی درمانی ، بازسازی و بهسازی اورژانس ها، احداث بلوکهای زایمانی ، درمانگاههای تخصصی در کل استان ، تکمیل ساختمان آزمایشگاه رفرانس بعد از سالها توقف .

وی تحت پوشش قرار دادن ۴۵۰ هزار نفر در حاشیه شهرها را از جمله اقدامات مهم در حوزه بهداشت بیان کرد و افزود: در حوزه درمان نیز با اجرای تحول نظام سلامت شاهد موفقیت های بزرگی در کاهش پرداختی از جیب مردم ، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها و توسعه و تجهیز بیمارستانی در سطح استان بویژه در مناطق محروم بودیم .

دکتر آقازاده توجه به سلامت جسمی و روحی کارکنان را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: در بحث ورزش ضمن تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی ۹ دی در سایت نازلو که مدتها بصورت پروژه نیمه تمام باقی مانده بود و بدون اینکه منبع اعتباری مشخص داشته باشد با مدیریت بهینه مالی به بهره برداری رسید و در تمام سالن های ورزشی و خوابگاهها تجهیزات ورزشی و بدنسازی نصب شده است .

وی افزود : در بحث رفاهی مامورسرای تهران بازسازی شد، مهمانسرای مشهد مقدس تا خرداد ماه بازسازی خواهد شد و بازسازی و راه اندازی مجدد اردوگاه فرهنگی رفاهی ورزشی دانشگاه که متاسفانه مدتها مورد توجه قرار نگرفته بود را در دستور کار سال جاری داریم .

دکتر آقازاده در ادامه گفت : سال گذشته ساختمان درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی واقع در خیابان عمار ارومیه به مبلغ ۶۳ میلیارد تومان خریداری شده و در حال تکمیل می باشد که دارای دی کلینیک و ۵ اتاق عمل نیز می باشد که از بار اتاقهای عمل بیمارستان امام خمینی (ره) خواهد کاست .

وی تصریح کرد : برخلاف برخی شایعات منبع مالی خرید این ساختمان کارانه ها و اضافه کاری همکاران نبوده است بلکه با مدیریت بهینه منابع مالی دانشگاه و جلوگیری از اتلاف این منابع توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم که در نوع خود بی نظیر است .

دکتر آقازاده با بیان تاریخچه ۱۵۰ ساله طب در ارومیه، تاسیس موزه دانشگاه را از برنامه های آینده عنوان کرد و افزود: استان آذربایجان غربی و بویژه شهر ارومیه دارای تاریخچه غنی طب و بهداشت می باشد که در نظر داریم در مجموعه ای بصورت موزه تاریخچه پزشکی منطقه را در معرض دید عموم قرار دهیم که کاری ماندگار خواهد بود.

وی به پروژه بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی نیز اشاره کرده و گفت : این پروژه بخاطر مشکلات فنی و سازه ای قابلیت تبدیل به بیمارستان را ندارد لذا در نظر داریم به ساختمان ستادی تغییر یافته و کلیه معاونتها و واحد های ستاد دانشگاه در آن محل تجمیع یابند .

و در عوض بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی قابل توسعه به ۱۰۰۰ تخت برای استان در طراحی شده است که در حال رایزنی با یک شرکت اتریشی در این خصوص هستیم که تخصصشان صرفاً طراحی و ساخت بیمارستان می باشد .

دکتر آقازاده همچنین از اقدامات انجام شده در حوزه غذا و دارو، آموزش و پژوهش و فرهنگی و دانشجویی نیز تقدیر و تشکر نمود.

ریاست دانشگاه به دیدار های خود از واحد های تابعه شمال و جنوب استان در طی ایام نوروز اشاره کرده و گفت : حضور مسئولین در واحد ها و دیدار با همکاران و بررسی مسائل و مشکلات آنان از نزدیک وظیفه مدیران می باشد که متاسفانه در بازدیدهای نوروزی شاهد این بودیم که برخی از واحد های محیطی در حسرت دیدن مسئول مربوطه هستند که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست .

قائم مقام وزیر در دانشگاه تصریح کرد : دانشگاه ویترین یک استان است و تاثیر گذاری فرهنگی عظیمی را در جامعه دارد چرا که افراد فرهیخته در محیط دانشگاه حضور دارند که فرهنگ ساز هستند . لذا جایگاه واقعی دانشگاه در جامعه باید بدرستی تبیین گردد و نباید سلیقه ای با آینده دانشگاه رفتار شود و نقشه راهی که برای دانشگاه ترسیم نموده ایم آینده روشن عرصه سلامت استان از ابعاد مختلف آموزشی ، فرهنگی ، بهداشتی ، درمانی و تحقیقاتی نوید می دهد .

وی تاکید کرد : از تمامی همکاران انتظار می رود که دانشگاه را خانه خود بدانند و با صمیمیت و همدلی در راه اعتلای عرصه سلامت و ترقی و پیشرفت دانشگاه قدم بردارند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز