دستگیری قاچاقچیان اشیاء عتیقه و کشف نسخ خطی قرآن

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۳۸:۱۸
کد خبر: ۳۹۰۷۴۸
دستگیری قاچاقچیان اشیاء عتیقه و کشف نسخ خطی قرآن
ماموران کلانتری 13 قدس شهرستان نیشابور دو قاچاقچی اشیاء عتیقه را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سرهنگ "سید حسن حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر گفت: ساعت 04:50دقیقه بامداد روز جاری ماموران گشت کلانتری 13 قدس در محدوده خیابان معلم به دو مرد جوان که در کنار یک دستگاه پژو پارس ایستاده بودند و به محض مشاهده ماموران گشت به داخل منزلی در همان محدوده متواری شدند مظنون شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از دستگیری افراد مظنون با هماهنگی مقام قضائی منزل و خودرو پژو پارس آنها را بازرسی و وسایل عتیقه شامل کاسه، لیوان ، قاشق ، قلمدان، تعداد زیادی انواع سنگ های قیمتی یاقوت ، مرجان ، شجر دریایی و .. به همراه چهار نسخه کتاب چاپ سنگی و قرآن خطی قدیمی را کشف کردند.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه اظهار داشتند این وسایل به صورت امانت در اختیار آنان بوده و قصد فروش در شهرستان های دیگر را داشتند.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: برابر اظهار نظر کارشناس اداره میراث فرهنگی طی بازدید از اشیاء کشف شده این کتب بسیار قدیمی و با ارزش است و احتمالا مربوط به دوره زندیه است و دیگر وسایل مربوط به دوره قاجار است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: با دستور مقام قضائی اشیاء کشف شده جهت کارشناسی دقیق تر تحویل اداره میراث فرهنگی شد و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز