در جلسه سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شد:

بدعهدی شهرداری و راه‌اندازی تنها ۷ «خانه بهاران»

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۹:۵۳:۵۱
کد خبر: ۳۹۱۶۳۲
بدعهدی شهرداری و راه‌اندازی تنها ۷ «خانه بهاران»
پرویز افشار گفت: شهرداری متعهد به راه اندازی 44 مرکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته تحت عنوان خانه‌های بهاران بود که تا کنون تنها هفت مرکز آن عملیاتی شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پرویز افشار در نشست خبری امروز خود به مرور کارنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته پرداخت و گفت: برپایی 3000 نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش آموزان سراسر کشور و انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌های مختلف از جمله اقدامات صورت پذیرفته در سال گذشته است.

وی افزود: شیوه نامه آموزش و درمان دانش آموزان مصرف کننده مواد نیز تهیه شد و آموزش هزار و 130  مدیر مدرسه در سطح تهران انجام شد و کارگاه‌هایی در این خصوص برگزار شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین به آموزش بیش از 12 هزار پرسنل وظیفه عمومی و نیروی زمینی ارتش، تصویب سند راهبردی پیشگیری از اعتیاد در مناطق آزاد، آموزش مهارتهای زندگی برای سه میلیون نفر از خانواده های سالم و در معرض خطر، آموزش‌های پیشگیرانه در محیط های کاری و اداری و تهیه و تولید دومیلیون و 800 هزار بسته آموزشی اشاره کرد و گفت: توجه جدی به برنامه های پیشگیرانه با همکاری دستگاه‌های مختلف در سال 95 ، خواهیم داشت.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه درمان اشاره و عنوان کرد: ابلاغ سند جامع درمان و حمایت های اجتماعی، ابلاغ پروتکل درمانی وابستگی به مواد افیونی، نهایی کردن بیمه درمان اعتیاد، توسعه کمی و کیفی مراکز کاهش آسیب و ساماندهی معتادان متجاهر در سال گذشته انجام شد.

افشار ادامه داد: در برنامه ساماندهی، شهرداری متعهد به راه اندازی 44 مرکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته تحت عنوان خانه‌های بهاران بود که تا کنون تنها هفت مرکز آن عملیاتی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز