ظهرابی:

نجات تالاب گاوخونی با پساب تصفیه شده

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۹:۵۲:۵۵
کد خبر: ۳۹۳۵۵۸
نجات تالاب گاوخونی با پساب تصفیه شده
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: 2 تا 3 متر مکعب در ثانیه پساب تصفیه شده جنوب اصفهان با حفاظت در شرق این استان راهی تالاب گاوخونی می‌شود.

نجات تالاب گاوخونی با پساب تصفیه شده حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جدیدترین وضعیت تالاب گاوخونی اظهار داشت: بخشی از پساب تصفیه شده جنوب اصفهان به شرق این استان هدایت شده و با حفاظت کامل وارد تالاب گاوخونی می‌شود.

وی در خصوص میزان آب ورودی به تالاب گاوخونی گفت: حدود 2 تا 3 متر مکعب در ثانیه پساب تصفیه شده جنوب اصفهان راهی تالاب گاوخونی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان تصریح کرد: در سالهای گذشته حقابه تخصیص شده  زیست‌محیطی در میانه راه از جانب کشاورزی برداشت می‌شد و رفع این موضوع مورد تأمل و تأکید محیط‌ زیستی‌ها بود که در سال آبی گذشته با مشارکت مردم و حفاظت شبانه‌روزی از جانب آنها حقابه تالاب گاوخونی تنها به خود آن اختصاص یافت.

ظهرابی تصریح کرد: البته حقابه تالاب‌ گاوخونی بیشتر از 2 تا 3 متر مکعب در ثانیه است که از بالادست به دلیل نفوذ و جذب در آبهای زیرزمینی تنها این مقدار به تالاب اصفهان می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز