مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم؛

یکصد سفره ماهی در سواحل جزیره قشم جان باختند

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۹:۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۹۸۶۷۸
یکصد سفره ماهی در سواحل جزیره قشم جان باختند
مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از مرگ حدود یکصد سفره ماهی در سواحل قشم حد فاصل جزایر ناز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان٬ سید محمدهاشم داخته افزود: بر اساس اطلاعات و بررسی های اولیه به نظر می رسد که عامل کشته شدن این سفره ماهی ها صید ضمنی در این منطقه باشد.

وی افزود: در این روش صیادان با قصد صید یک جانور تورهای (در زبان محلی لیه) خود را در دریا پهن می کنند اما آبزیان دیگری نیز در تور ماهیگیران به دام می افتد.

داخته ادامه داد: با توجه به اینکه سفره ماهی جایگاهی در رژیم غذایی مردم جزیره قشم ندارد و شرکت های پودر ماهی نیز از این جانوران استفاده نمی کند، لاشه این سفره ماهی ها در کنار ساحل رها شده است.

مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سفره ماهی ها همچون کوسه ها برای تنفس در آب، نیاز به حرکت دارند و به دام افتادن این جانوران دریایی در تور ماهیگیران می تواند منجر به مرگ آنها شود.

وی تاکید کرد: اگر جانوران دریایی دیگری همچون ماهی، میگو و خرچنگ نیز در کنار این سفره ماهی ها کشف می شد احتمال وجود آلودگی در دریا وجود می داشت که با توجه به بررسی های اولیه این احتمال از بین رفته است.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

در این جزیره پهناور می توان علاوه بر شناسایی 245 گونه از 509 گونه پرندگان کشف شده در ایران، جانوران و پستانداران دریایی همچون دلفین ها و گونه های بسیار نادر و در معرض انقراضی همچون لاک پشت های سبز و پوزه عقابی را مشاهده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز