۷۷ درصد بدهی زندانیان غیرعمد ایلام مربوط به محکومان مهریه است

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۲:۴۶:۰۸
کد خبر: ۴۰۱۶۲۸
۷۷ درصد بدهی زندانیان غیرعمد ایلام مربوط به محکومان مهریه است
مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: ۷۷ درصد از مجموع بدهی زندانیان جرائم غیرعمد این استان را در سال گذشته مربوط به بدهکاران مهریه بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان ایلام، اکبر محبی اظهار کرد: آگاهی بخشی هنرمندانه و غیرشعاری به مردم در راستای عدم صدور چک بلامحل، امتناع از پذیرفتن مهریه‌های غیرمعقول، اطلاع داشتن از انقضای گواهینامه و بیمه‌نامه‌های خودرو بدون شک کاهش جرائم غیر عمد را به دنبال دارد.

وی افزود: طی سال گذشته (۱۳۹۴) تعداد ۹۲ زندانی با تلاش مددکاران و کوشش کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان آزاد و ۷۷ درصد از میزان کل بدهی زندانیان مذکور را که مربوط به مهریه بود با پیگیری‌ها این مجموعه منتهی به رضایت شده است.

مدیرکل زندانهای استان ایلام یادآور شد: مبلغ بدهی زندانیان تحت حمایت ستاددیه در سال ۹۴ معادل پنج میلیارد و دویست میلیون تومان بود که مبلغی معادل سه میلیارد تومان از سوی شکات گذشت اخذ شده است.
 محبی، خواستار مساعدت بیشتر مسئولان و خیرین استانی را در ماه‌های ویژه قمری در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را خواستار شد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهای حمایتی متعددی به منظور حمایت از  قشرهای ضعیف جامعه تشکیل شد که در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی نهاد مردمی ستاددیه که با مساعدت خیرین و نیکوکاران تأسیس شد تا به امروز در راستای اهداف ترسیمی خود خدمات و برکات فراوانی را برای جامعه بر جای گذاشته‌ است. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز