بررسی خواص گیاه آمله در گفت و گو با نویسنده کتاب عطارباشی:

خواص درمانی آناناس

۱۳۹۵/۰۲/۲۲ - ۰۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۴۰۲۵۳۴
خواص درمانی آناناس
آناناس تازه به قدری برای معده مفید است که اگر فقط یک روز از صبح تا شب آناناس میل کنید، معده خود را تقویت نموده و بدن را ضدعفونی می‌کنید و از هرگونه بیماری در امان خواهید ماند.

مهناز افشار در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، گفت: آناناس میوه‌ای  خوشمزه است و مزه‌ای شیرین دارد. آناناس از قند طبیعی ترکیب شده است و برای کودکان بسیار مفید است.

افشار ادامه داد: مواد معدنی آن از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، سدیم، فسفر، گوگرد و و یتامین‌های مهم A، B و C تشکیل شده است.

وی در ادامه سخنانش از ارزش غذایی آناناس  گفت و افزود: آناناس را می توان از شیرخوارگی تا پایان عمر، همه روزه مصرف کرد و بهترین ویتامین برای افراد است. یک  آناناس خوب و رسیده می‌تواند به اندازه یک تخته شکلات نیاز قند بدن شما را تامین کند. آب آناناسی که در منزل گرفته می‌شود، از ارزش غذایی بالاتری  برخوردار است.

خواص درمانی آناناس

نویسنده کتاب عطارباشی با بیان اینکه آناناس را خون‌ساز و اشتهاآور دانست و گفت: آب آناناس ضد آسم، خون ساز و اشتهاآور است و ادرار را زیاد می‌کند.

این کارشناس طب سنتی آناناس را برای تسکین زخم و انواع بیماری‌ها دانست و عنوان کرد: آناناس در تسریع و کمک به درمان زخم‌ها و جراحات، آنژین صدری، التهاب و گرفتگی عروق، عفونت‌ها (از جمله سینوزیت و  عفوت کلیه)، یبوست، اختلال قاعدگی (موجب انقباضات رحمی می‌شود)، چاقی (جهت کاهش وزن) و انواع سرطان  نیز تاثیر دارد.

وی افزود: آناناس تازه به قدری برای معده مفید است که اگر فقط یک روز از صبح تا شب آناناس میل کنید، معده خود را تقویت نموده و بدن را ضدعفونی می‌کنید و از هرگونه بیماری در امان خواهید ماند.

به گفته او آناناس دارای ماده‌ای به نام پاپائین است که مخمر گران‌بهایی برای ناراحتی‌های معده است و نیز آنزیمی به نام بروملین دارد که به هضم پروتئین و غذا کمک می‌نماید و خاصیت ضد  تورمی نیز دارد.

افشار اضافه کرد: یکی دیگر از خواص آناناس این است که برای افرادی که دارای خون غلیظ و یا دارای دستگاه گردش خون ضعیف، هستند  بسیار مفید است، به طوری که آناناس تازه، خون را صاف و رقیق و از لخته شدن آن جلوگیری می‌کند.

اسید آناناس زگیل را رفع می کند

نویسنده کتاب عطارباشی تصریح کرد: اگر یک تکه آناناس را روی میخچه یا زگیل بگذارید اسید آناناس در رفع زگیل کمک می‌کند، به طوری‌که با مرور زمان با استفاده از این تکنیک، زگیل به تدریج از بین می‌رود.

این کارشناس طب سنتی خوردن آناناس تازه یا نوشیدن آب آناناس تازه، برای از بین بردن انگل های روده بسیار مفید دانست و گفت: کرم قلاب دار و کرم گرد با خوردن آناناس از بین می‌رود. برای رفع کرم در کودکان، اگر میوه این گیاه را ناشتا خورده شود، بسیار مفید است.

به گفته او آناناس برای پوست بسیار سودمند است و در ماسک‌های میوه‌ای بسیار استفاده می‌شود. استفاده از آناناس یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن منفذهای سیاه پوست است.

افشار عنوان کرد: نوشیدن آب آناناس، هنگام پرواز و یا در کشتی برای افرادی که دچار حالت تعوع می‌شوند، بسیار مفید است و از حالت تهوع و سرگیجه جلوگیری می‌کند.

وی خوردن آناناس را برای خانم هایی که عادت ماهانه آن ها عقب می‌افتد، بسیار سودمند دانست.

تقویت استخوان ها

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: آناناس استخوان‌های شما را محکم و قوی می‌کند. این میوه حاوی منیزیم برای استخوان‌سازی و بافت همبند لازم است. تنها با مصرف یک فنجان آناناس، حدود 73 درصد از منیزیم مورد نیاز روزانه شما تامین می شود. ضمناً در رشد استخوان کودکان و جوانان نیز تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

بهبود سرفه و سرماخوردگی

نویسنده کتاب عطارباشی آناناس را برای بهبود سرفه و سرماخوردگی موثر دانست و گفت: اکثر افراد پس از ابتلا به سرماخودگی شروع به مصرف آب پرتقال و ویتامین C می‌کنند، در حالی‌که آناناس هم همان مزایای آب پرتقال را داشته و خواص آن حتی از آب پرتقال نیز بیشتر است.

نویسنده کتاب عطارباشی اظهار کرد: "بروملانین" یکی از مواردی است که در این میوه وجود دارد و سرفه را تسکین می‌دهد. این ماده به حفظ سلامتی کمک فراوان می‌کند. «بروملانین» ضد تورم و کاهش دهنده التهاب بوده و برای درمان ورم حاد سینوس، گلو درد، آرتروز و نقرس نیز مفید است.

آنتی اکسیدان قوی

نویسنده کتاب عطارباشی ادامه داد: آناناس سرشار از ویتامین C است و بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد (عناصری که به سلول‌های بدن حمله ور می‌شوند، تصلب شرایین، بیماری‌های قلبی ناشی از قند، افزایش تعداد دفعات حملات آسمی و افزایش سرطان‌های ویژه (مثل سرطان روده)، محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد مشکلات مربوط به ورم مفاصل و استخوان‌ها و روماتیسم مفاصل را تشدید می‌کند.

خواص درمانی برگ آناناس

نویسنده کتاب عطارباشی از خواص‌های درمانی برگ آناناس گفت: آب جوشانده آن تب بر است و جوشانده آن برای بیماری‌های آمیزشی استفاده می‌شود. از آب خیسانده آن برای تسهیل در وضع حمل هم مفید است. اگر برگ آناناس کوبیده شده را با نمک مخلوط کنید و روی کمر ماساژ دهید، درد کمر را تسکین می‌دهد.

ساقه آناناس

وی تصریح کرد: تحقیقات حاکی از آن است که حتی ساقه آناناس حاوی مولکول‌های مفید است و این مولکول‌ها بدن را در مقابل سرطان‌های ویژه‌ای مثل تخمدان، سینه، ریه، روده و پوست محافظت می‌کند.

مضرات آناناس

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: مصرف مقادیر زیاد آناناس می‌تواند باعث کاهش اثر داروهای ضد فشار خون شود. زنان باردار و شیرده بهتر است از زیاده روی در مصرف آناناس خودداری کنند.در صورت منع خاصی برای بیماران بهتر است بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، آناناس بیشتری مصرف کنند. مصرف زیاد آناناس، باعث افزایش اثرات داروهای ضد انعقادی (نظیر آسپرین، وارفارین، هپارین) می‌شود. اثرات مفید آناناس در نگهداری آن به صورت کمپوت و عصاره و پخته کاهش می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز