معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد:

پیگیری تصمیم‌گیری برای مطبوعات از طریق صنوف مطبوعاتی

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۱۲:۰۲:۳۷
کد خبر: ۴۰۵۷۲۹
پیگیری تصمیم‌گیری برای مطبوعات از طریق صنوف مطبوعاتی
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: باید به شوراهای مطبوعات برگردیم و رسانه و کارهای حرفه‌ای و هوشمند را از داخل صنوف مطبوعاتی دنبال و تصمیم گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین انتظامی، امروز (27 اردیبهشت ماه) در اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و تجلیل از روابط‌عمومی‌های برتر ، با اشاره به اینکه شخصیت‌هایی مثل پروفسور معتمدنژاد همیشه زنده هستند، گفت : توسعه کشور جز در سایه توسعه مناطق محروم  امکان پذیر نیست.

انتظامی با اشاره به اینکه افرادی که در مسیر برنامه‌ریزی هستند با توجه به فرهنگ آن کشور برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد توجه به توانایی‌ها و توانمندی استان‌ها است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، بیان کرد: در سال‌های گذشته جشنواره از ظرفیت مرکز استفاده می‌شد تا گله‌گزاری نباشد که به نوعی به نیروهای فرهنگی، خانه‌های مطبوعات و تشکلات صنفی بی‌اعتنایی می‌شد.

وی تصریح کرد: اکنون سیاست‌ها در توسعه فرهنگی استان آموزش برای خانه‌های مطبوعات بوده تا از طریق آنها دوره‌هایی برای کارآمدی و توانمندی برگزار و از ظرفیت استان‌ها نیز استفاده شود.

او یادآور شد: اگر به دنبال اجرای شعار توسعه هستیم باید در حوزه زیرساخت‌ها برای ۱۰ استان از جمله خراسان‌جنوبی رایانه‌های مطبوعاتی سه برابر شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد یادآور شد: یکی از تأکیدات و دغدغه‌های پروفسور معتمد نژاد استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاران است که با کمک به یکدیگر به این امر تحقق بخشده شود.

انتظامی با اشاره به قانون بین مطبوعات و روابط رسانه‌ها حاکمیت دارد، اظهارکرد: این قانون رابطه رسانه و روزنامه‌نگاران با حاکمیت و رابطه روزنامه‌نگار با رسانه و روزنامه‌نگار با روزنامه‌نگاران است.

وی با توجه به تجربیات معتمد نژاد ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌های این صنف این است که افرادی خود را روزنامه‌نگار می‌دانند که روزنامه‌نگار نبوده و آموزش‌های لازم را ندیده‌اند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه دولت صلاحیت رسیدگی به صنوف را باید به خودشان بسپارد، تصریح کرد: با همت اهالی رسانه این صنف شکل گرفته و برای این مجموعه خود تصمیم گرفته و آموزش‌های لازم را بدهند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آمادگی و عقب‌نشینی به نفع صنوف است، افزود: یکی از گمشده‌های ما اخلاق حرفه‌ای است چراکه آموزش‌های لازم داده نشده و همت عمومی نداریم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد خاطر نشان کرد: در میثاق حرفه‌ای باید به جزییات پرداخته و از عبارات کلی فاصله گرفته و امیدواریم فضای رسانه‌ای فضای اخلاقی و رسانه شناسی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز