معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده هشدار داد

جوانان با رای خود به برنامه‌های دولت اعتماد کردند/ ناامیدی و موج مهاجرت ها، مشکل اصلی جوانان ایرانی

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۱:۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۰۶۱۲۶
جوانان با رای خود به برنامه‌های دولت اعتماد کردند/ ناامیدی و موج مهاجرت ها، مشکل اصلی جوانان ایرانی
معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امروز نا امیدی و موج مهاجرت به عمده ترین مشکل زنان تبدیل شده و زنان به طور عادلانه به منابع اقتصادی و سیاسی دسترسی ندارند.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، شهیندخت مولاوردی در نشست هم‌اندیشی با جوانان منتخب که امروز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: در سه سال اخیر بررسی‌های همه جانبه‌ای انجام داده‌ایم که آخرین آن تهیه گزارش مسائل زنان ایران در هشت استان  در کشور بوده است.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی رییس‌جمهوری در دولت یازدهم اظهار کرد: رئیس جمهوری در برنامه‌های فرهنگی خود پیش از انتخابات اعلام کردند که دولت به دنبال توسعه امنیت و اخلاق است و هدف اصلی آن دستیابی به دولت فرهنگی نه فرهنگ دولتی است.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسش جوانان دانشجو در زمینه علت ممانعت از حضور زنان در ارکسترهای موسیقی، افزود: بیش از آن‌که چنین برخوردهایی ریشه فقهی داشته باشد سلیقه‌ایست. وقتی که این برنامه‌ها در چارچوب قانون و موازین مجوز می‌گیرند برخورد با آنها سلیقه‌ای می‌شود؛ البته چنین برخوردهایی با موضوعات دیگری مانند عفاف و حجاب نیز ممکن است اتفاق  بیفتد.

نیمی از جمعیت ایران را دختران تشکیل می دهند

وی درباره برنامه‌های دولت برای تزریق امید به جامعه نیز گفت: ایجاد انگیزه خدمت و نیمی از سرمایه‌های انسانی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر نیمی از جامعه ایران را دختران شامل می‌شوند و سرمایه گذاری نظام برای آن‌ها بحث بسیار با ارزشی است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در سه سال اخیر تلاش کرده‌ایم موانع اصلی بهره‌گیری از توانمندی‌های دختران جوان را مشخص کنیم. تفاوت معناداری در دسترسی  مردان و زنان و جامعه ما به موقعیت‌های مختلف وجود دارد. مردان بیشتر موقعیت‌های سیاسی و اقتصادی را در دست دارند و زنان بیشتر به موقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی دسترسی دارند ؛ البته به این معنا نیست که زنان بیشتر از مردان در این موقعیت‌ها قرار می‌گیرند.

مولاوردی در پاسخ به مطالبات مطرح شده از سوی جوانان، اعلام کرد: ناامیدی و موج مهاجرت، مساله عمومی و مشکل اصلی همه جوانان جامعه است و زن و مرد نمی‌شناسد؛ البته دختران به دلیل جنسیت خود مسائل مضاعفی را تجربه می‌کنند و به همین علت نیازمند توجه ویژه‌ای هستند که این موضوعات طی یک روند شکل گرفته و مسبب آن دولت یازدهم نیست؛ چرا که مجموع اقدامات انجام شده و کارهای انجام نشده موجب به وجود آمدن چنین وضعیتی شده است.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه چالش اصلی دسترسی نداشتن عادلانه زنان به منابع و فرصت‌های اقتصادی و سیاسی است، تاکید کرد: در سه سال اخیر تلاش کرده‌ایم حساسیت‌ها را نسبت به این چالش‌ها جلب، ظرفیت‌ها را شناسایی و تا حد امکان مدیریت کنیم و با همکاری و هم‌افزایی در جهت رفع چالش‌ها سعی کنیم.

مولاوردی یادآور شد:  با این انتخابات سرمایه اجتماعی رو به ترمیم  خواهد  رفت واین وضعیت باید حفظ شود. زنان و جوانان با رای خود به برنامه‌های دولت اعتماد کردند دولت هم باید اعتماد خود به صلاحیت، شایستگی و توانمندی‌های آنان نشان دهد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا حال همه خوب شود، اضافه کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته باید تلاش بیشتری داشته باشیم و امیدواریم با توجه به شرایط کنونی بیش از پیش روحیه امید جمعی حفظ شود و به سمت آینده‌ای روشن گام برداریم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اعتماد دولت به زنان باید افزایش یابد علاوه بر آن اعتماد به نسل زنان نیز باید بیشتر شود. در این زمینه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده ایم و معاونت امور زنان و خانواده به همراه معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و وزارت‌خانه‌های فعال در حوزه اجتماعی در این زمینه تلاش‌هایی کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز