گودرزی در سفر به سیستان و بلوچستان مطرح کرد

اگر کشور به سمت توسعه برود جوانان نیز بهره مند می شوند

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۱۹:۴۸:۵۵
کد خبر: ۴۰۸۳۸۲
اگر کشور به سمت توسعه برود جوانان نیز بهره مند می شوند
وزیر ورزش و جوانان گفت: هر چه مشارکت اجتماعی افراد به ویژه جوانان در کشور افزایش یابد زمینه توسعه بیش از پیش و برطرف شدن بهتر مشکلات نیز فراهم می شود.
 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمود گودرزی صبح امروز در نشست ساماندهی امور جوانان سیستان وبلوچستان در زاهدان افزود:هر چه مشارکت اجتماعی افراد به ویژه جوانان افزایش یابد ضمن کاهش بار دولت زمینه توسعه بیش از پیش با برطرف شدن بهتر مسائل فراهم می شود.
 
وی با تاکید براین موضوع که افزایش مشارکت اجتماعی با گسترش سازمان های مردم نهاد (سمن ها) رویکرد اصلی این وزارتخانه است که باید بر تحقق آن ها تلاش کرد .
 
وزیر ورزش و جوانان  افزایش شمار سمن های سیستان و بلوچستان به حدود 90 سمن در چند سال اخیر را اقدامی مهم در راستای بهبود وضعیت منطقه ذکر کرد و در ادامه  اثرات مطلوب واگذاری کارها به مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته با تشکیل مجمع خیران ورزشی، اعتبارات خوبی از سوی خیران و بخش خصوصی جذب شد.
 
وی  با اشاره به نقش مهم جوانان در بخش های مختلف جامعه افزود: اگر سهم جوانان در مشارکت های اجتماعی از طریق توسعه کمی سمن ها افزایش یابد به همان اندازه شاهد بهبود وضعیت در بخش های مختلف خواهیم بود.
 
دکتر گودرزی  با بیان این که وزارت ورزش و جوانان یک نهاد با فعالیت های تخصصی و راهبردی است ادامه داد: مشکلات جوانان با ورزش متفاوت است به طوری که مسائل این قشر از جامعه فراتر از یک بخش، یک وزارت و چند وزارتخانه است.
 
وی افزود: مسائل جوانان فرابخشی و ملی است که در این زمینه تمامی نهادها، سازمان ها و افراد در کشور تصمیم ساز هستند و باید در حل و فصل مسائل این قشر از جامعه حضور جدی داشته باشند.
 
وزیر ورزش وجوانان  ادامه داد: براین اساس آنچه در قانون ذکر شده است دستگاههایی که در خط مقدم وظیفه اصلی آنها رفع نیاز و مشکلات جوانان است باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.
 
وی تصریح کرد: در این راستا بر اساس پیشنهاد و دستورالعملی که قانون گذار تعیین کرده ستاد ملی ساماندهی جوانان باید در مرکزیت شکل گیرد و متناظر با آن در استان ها باید این ستادها فعال شود.
 
وزیر ورزش و جوانان افزود: مسائل جوانان جدا از مسائل بزرگسالان، توسعه و اقتصاد نیست به طوری که اگر کشور به سمت توسعه پیش برود جوانان نیز از این مزایا بهره مند می شوند.
 
وی گفت: دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات مالی که در ابتدای آغاز کار با آن گرفتار بود در زمینه رفع مشکلات جامعه به ویژه مشکلات حوزه جوانان توجه ویژه کرده و هم اینک نیز با مشارکت بیشتر مردم زمینه رفع مشکلات بیش از پیش فراهم خواهد شد.
 
دکتر گودرزی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رفع مشکل حاشیه نشینی از چهره شهرها گفت: با اقدامات صورت گرفته در دولت، مقرر شده در این زمینه اعتبارات خاصی دیده شود که از اثرات آن استان سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک بهره مند می شود.
 
او تامین 50 درصد اعتبارات بند 2 و 6 اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان را کمک مطلوب در زمینه رفع مشکلات مالی این استان ذکر کرد و گفت: این اعتبارات بلافاصله محقق خواهد شد.
 
دکتر گودرزی برگزاری نشستی تخصصی از وزارتخانه در سیستان و بلوچستان، رفع مشکلات هیات های ورزشی و کمک به تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام استان را از جمله اقدامات وزارت ورزش و جوانان در این استان ذکر کرد.
 
وی تاکید کرد: با توجه به عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان بیشتر اعضای دولت تدبیر و امید اهتمام جدی برای رفع مشکلات این استان دارند.
 
وزیر ورزش و جوانان صبح امروز به منظور شرکت در ستاد عالی ساماندهی جوانان و شورای عالی راهبردی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان وارد زاهدان مرکز این استان شد. 
 
محمود گودرزی در بدو ورود به زاهدان پس از استقبال از سوی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و شماری از مدیران سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار شهدا بهشت مصطفی این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. 
 
کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت مجتمع هیات های ورزشی سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به زاهدان بود. 

 وزیر ورزش و جوانان همچنین عصر امروز در جشن نیمه شعبان و تجلیل از سازمانهای مردم نهاد فعال سیستان و بلوچستان در زاهدان شرکت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز