شکستن رکورد در سمنان

رکورد ۳ دقیقه و ۱۰ثانیه‌ای آتش‌نشانان سمنانی

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۶۷۲
رکورد ۳ دقیقه و ۱۰ثانیه‌ای آتش‌نشانان سمنانی
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سمنان ضمن تحلیل حوادث شهری در سمنان به میانگین مناسب حضور آتش‌نشانان بر سر صحنه حوادث اشاره کرد و گفت: متوسط زمان حضور نیروهای آتش نشانی در سرصحنه حوادث در سمنان 3 دقیقه و 10ثانیه بوده است.

به گزارش خبربگزاری برنا ؛ آتش‌پاد سوم سعید اسمعیل‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال‌جاری 40 مورد آتش‌سوزی و 129مورد عملیات امداد و نجات در سمنان به‌وقوع پیوسته است.

وی افزود: در دومین ماه امسال‌ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان حدودا به سه هزار و 651 تماس که با سامانه 125 انجام شده، پاسخ داده است .

وی از انجام 6 هزار و 202 دقیقه عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سمنان خبر داد و اضافه کرد: آتش‌نشانان سمنانی در این حوادث با میانگین 3 دقیقه و 10ثانیه زمان بر سر صحنه حوادث حضور یافته‌اند.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سمنان با بیان اینکه آتش‌نشانان سمنانی 40 مورد حادثه آتش‌سوزی را در این ماه پوشش دادند افزود: بی‌احتیاطی، اتصالی برق‌، نشت گاز و مایعات قابل اشتعال، نقص فنی خودرو و ...از جمله پربسامدترین علل حریق‌های رخ داده در سمنان بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان آتش‌سوزی‌ها در این بازه زمانی به معابر، ساختمان‌های متروکه و فضای سبز و منازل مسکونی  اختصاص دارد .

اسمعیل‌پور خاطرنشان کرد: ماموران آتش‌نشانی شهرستان سمنان در این ماه در 129 مورد حادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو(محبوسی) ،تصادف و واژگونی خودرو ، آب گرفتگی منازل و معابر، گرفتن حیوانات موذی (مار، گربه ، زنبور و...)‌، آسانسور و  ....شرکت و به شهروندان و هموطنان امداد رسانی کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیشترین آمار حوادث در این بازه زمانی نیز مربوط به آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌های اخیر و محبوس شدن در آسانسور بوده است .

اسمعیل پور در ادامه گفت: تعداد 7 مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی های عملیاتی به خوبی پوشش و امداد رسانی شده است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سمنان خاطرنشان کرد: تعداد نجات یافتگان در این عملیات‌ها در مجموع 52 نفر بودند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش فرهنگ ایمنی در سمنان  تصریح کرد: در این ماه 267 نفر ساعت از پیش دبستانی‌ها و مدارس سطح شهر و 300 نفر ساعت از نیروهای داوطلب، دوره‌های آموزش مقدماتی آموزش فرهنگ ایمنی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ متوسط میانگین حضور بر سر صحنه اینگونه حوادث در سطح ملی حدود 5 دقیقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز