متخصص مغز و اعصاب :

تشنج ناشی از تب در کودکان خوش‌خیم بوده و عارضه‌ای ندارد

۱۳۹۵/۰۳/۱۵ - ۰۹:۲۸:۳۹
کد خبر: ۴۱۲۸۹۱
تشنج ناشی از تب در کودکان خوش‌خیم بوده و عارضه‌ای ندارد
متخصص مغز و اعصاب در چهارمحال و بختیاری گفت: تشنج ناشی از تب در کودکان خوش‌خیم بوده و عارضه‌ای ندارد مگر به ندرت در مواردی که طی 24 ساعت تکرار شود یا کودک معاینه عصبی غیر طبیعی داشته باشد که آن هم با مصرف دارو‌های ضد تشنج برطرف می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ اصغر بیاتی گفت: تشنج ناشی از تب بالا در کودکان در سنین شش ماهگی تا شش سالگی دیده می‌شود و به ندرت ممکن است در سنین بیشتر از شش سالگی مشاهده شود.

وی عفونت‌های تنفسی، گوارشی و ادراری را علت اصلی تشنج ناشی از تب در کودکان دانست و گفت: این تشنج به عفونت مغز مرتبط نمی‌باشد.

بیاتی از دست رفتن ناگهانی هوشیاری، سیاه شدن دور لب، قفل شدن فک و سختی اندام‌ها و به دنبال آن حرکاتی مانند دست و پا زدن را علائم این بیماری گزارش کرد.

وی حفظ خونسردی ، استفاده از شیاف استامینوفن، کنترل درجه حرارت بدن با کم کردن پوشش کودک، خوابانیدن کودک به پهلو را از اقدامات لازم در منزل هنگام بروز تشنج برشمرد و گفت: لازم است کودک در اولین حمله تشنج همراه با تب در بیمارستان بستری و بررسی شود.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان اظهار کرد: تشنج در کودکان اغلب در عرض کمتر از دو دقیقه خاتمه می‌یابد و به ندرت ممکن است حرکات تشنجی بیشتر از 15 به طول بینجامد که در این موارد نیاز به بررسی جدی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز