معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت:

۹۶درصد جمعیت کشور تحت پوشش طرح تحول سلامت هستند

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۰:۰۱:۴۶
کد خبر: ۴۱۴۶۶۹
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار گرفته‌اند و برخی از داروهای بیماران خاص نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، طاهر موهبتی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۷ کشور در شهرکرد با بیان اینکه سال گذشته تنها حدود ۱۷ درصد یارانه پیش‌بینی شده برای بخش بهداشت و درمان کشور محقق شده است، گفت: طرح تحول نظام سلامت از طرح‌های موفق دولت است که علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، مورد رضایت مردم بوده و مقام معظم رهبری به خوبی از آن یاد کرده است.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با اشاره به نوسازی و تجهیز ۵۰ درصد کل تجهیزات بیمارستان‌های سطح کشور از زمان آغاز طرح تحول سلامت تاکنون، افزود: سال گذشته ۹هزار و ۵۰۰ تخت جدید بیمارستانی درمجموعه بهداشت و درمان به بهره برداری رسید  و پیش‌بینی می‌شود درسال جاری ۱۰ هزار تخت بیمارستان جدید نیز بهره برداری شود.

 موهبتی گفت: هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار گرفته‌اند و برخی از داورهای بیماران خاص نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

ضرورت تلاش در جهت بهبود وضعیت زیرساخت‌ها

مرتضی هاشم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری، با اشاره به دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت در چهارمحال و بختیاری گفت: همچنان برای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و دستیابی به رضایتمندی حداکثری مردم در تلاش هستیم.

هاشم زاده ضمن ابراز خرسندی از توفیق حاصل شده برای میزبانی دومین نشست هیات امناهای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۷ کشور گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی خوب توان بالقوه جمع حاضر را به فعل رسانده و در راستای توسعه منطقه موثر عمل کنیم.

دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت، افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است

 غلامرضا اصغری رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان ‌ابراز امیدواری کرد با تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و پرداختن به مسائل سلامت، راهکارهای عملی برای ارتقاء خدمات این حوزه ارائه شود.

 اصغری تصریح کرد: دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت در همه جای کشور مشهود و موجب افزایش رضایتمندی مردم بوده است.

وی، دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، ‌کاشان و شهرکرد را محصول انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: موفقیت در حوزه سلامت با توجه به تحت پوشش قرار گرفتن تمامی اقشار و گروه‌های سنی رضایت‌مندی مردم و در نهایت رضایت خداوند را به دنبال خواهد داشت.

لزوم تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان

در ادامه این نشست، قاسم سلیمانی دشتکی استاندارچهارمحال وبختیاری، به اجرای موفق طرح تحول سلامت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح تحول عمیقی در حوزه درمان و سلامت در کشور به وجود آورده است.

وی با تاکید بر صیانت از دستاوردهای طرح تحول سلامت، افزود: در این طرح کاهش هزینه‌های درمان در بیمارستان، دسترسی آسان به دارو و بهینه سازی هتلینگ بیمارستان‌ها به خوبی اجرا شده است.

سلیمانی تصریح کرد: هم اکنون ۹۰ درصد مشکلات تامین دارو رفع شده و ۱۰ درصد مابقی مربوط به داروی بیماران خاص است که با برنامه‌ریزی مناسب وزارت بهداشت و درمان، امید رفع مشکلات این بخش نیز وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان روند اجرای طرح‌های بیمارستانی دراستان چهارمحال و بختیاری از جمله بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بروجن، بیمارستان مالخلیفه و کوهرنگ و ساخت بیمارستان در مرکز استان با کمک خیران گفت: رفع مشکلات کمبود پزشک و داروخانه در برخی مناطق به ویژه مناطق روستایی استان از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت است.

سلیمانی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: در سال‌های اخیر شاهد تلاش مسئولان برای به حداقل رساندن کمبود‌ها و افزایش حداکثری رضایت‌مندی مردم هستیم.

وی اظهار داشت: دولت برای رسیدن به اهداف حوزه سلامت راه پرفراز و نشیبی در پیش دارد که لازمه پیمودن موفق این مسیر، تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نواقض و ضعف‌ها است.

برنامه تحول نظام سلامت حرکتی انقلابی در عرصه بهداشت و درمان کشور است

 در ادامه نشست سید محمد میر محمدی استاندار استان یزد باز شدن راه مشارکت بخش خصوصی در توسعه فضاهای درمانی را یکی از اقدامات مهم طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: بهسازی فضاها،‌ ساماندهی وضعیت تامین داروها و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران از مزایای اجرای برنامه تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید است.

وی، در تشریح وضعیت بهداشت و درمان در استان یزد گفت: این استان به لحاظ سرانه پزشک و شاخص تخت‌های بیمارستانی در رتبه اول کشوری قرار دارد و هم اکنون حدود هزار و ۴۰۰ تخت در بخش خصوصی فعال است و هزار تخت دیگر نیز در دست تامین است.

میر محمدی افزود: ۴۵ درصد تخت‌های بیمارستانی استان یزد توسط بیماران غیر بومی اشغال می‌شود.

استاندار استان یزد با اشاره به توان و ظرفیت‌های بالای استان یزد در ارائه خدمات درمانی و تشخیصی، افزود: این امر به واسطه مشارکت بخش خصوصی، همت پزشکان نوع دوست و با تجارب بالای علمی و عملی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی این استان است.

به گفته میرمحمدی، برنامه تحول نظام سلامت حرکتی انقلابی در عرصه بهداشت و درمان کشور و امید بخش در جامعه بوده است.

تامین منابع مالی پایدار اصلی ترین دغدغه موفقیت برنامه تحول سلامت بشمار می‌رود

همچنین در ادامه این نشست، رسول زرگر پور استاندار اصفهان برنامه تحول نظام سلامت را جزء سه طرح اثرگذار دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: توجه به ارتقاء هتلینگ مراکز درمانی،‌ کاهش پرداخت از جیب بیماران را از بسته‌های خدمتی دولت در این برنامه است که در راستای فرمایش مقتم معظم رهبری یعنی نداشتن دغدغه‌ای جز رنج بیماری برای بیمار است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در رده بندی‌ها جز استان‌های برخوردار مطرح شده است افزود: این در حالی است که هم اکنون این استان با کمبود ۳ هزار تخت بستری در مراکز درمانی دولتی مواجه است.

زرگرپور افزود: به‌طور متوسط ۳۰ درصد از ضریب اشغال تخت‌های مراکز درمانی استان اصفهان مربوط به بیماران غیر بومی از سراسر کشور است که با توجه به فرسودگی این مراکز تخصیص اعتبار بیشتر برای بهسازی و احداث مراکز جدید بیشتر از سایر بسته‌های خدمتی دولت در برنامه مدنظر باید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بوجود آمدن این تصور که بخش عمده‌ای از منابع در برنامه به پرداخت پزشکان اختصاص یافته است، موجب گلایه مندی مردم شده است لذا مسئولان باید در این خصوص شفاف سازی نمایند.

وی ضمن اشاره به توفیقات بی‌شمار برنامه تحول نظام سلامت، تامین منابع مالی پایدار را از اصلی ترین دغدغه‌های موفقیت این برنامه برشمرد.

گفتنی است، نخستین نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی منطقه هفت کشور روز با حضور استانداران، روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و هیات امنای این دانشگاه‌ها در استان‌های یزد، چهارمحال وبختیاری و اصفهان به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز