فراگیری روخوانی قرآن در ۸۳ سالگی

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۲۳:۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۱۷۲۷۵
فراگیری روخوانی قرآن در ۸۳ سالگی
«کلثوم آکتاش»، بانوی مسن ترکیه‌ای در سن 83 سالگی توانست قرآن کریم را روخوانی کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکی، «کلثوم آکتاش»، ۸۳ سال سن دارد و در شهر «شاهین بی» از توابع استان «غازی عینتاب» ترکیه زندگی می‌کند.

این زن مسن ترکیه‌ای که به دلیل شرایط اجتماعی ترکیه در سنین کودکی و نوجوانی از یادگیری قرآن کریم محروم مانده بود، در سن ۸۳ سالگی توانست با تمرین نحوه صحیح روخوانی قرآن کریم را فرا گیرد.

آکتاش ضمن اشاره به علاقه و اشتیاق خود برای یادگیری قرآن کریم، گفت: تقریبا ۳ سال بود که به طور مداوم در کلاس‌های قرآنی شرکت کردم. این بسیار اتفاق خوش‌آیندی بود که همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان روخوانی صحیح قرآن را نیز فراگرفتم.

وی ضمن قدردانی از اساتید و مربیان قرآنی خود که او را در این راه یاری کرده‌اند، افزود: امیدوارم خداوند توفیق قرآن خواندن را نصیب همه کند. اکنون من ۸۳ سال دارم، اما باز هم از یادگیری قرآن در این سن بسیار  خوشحال هستم و امیدوارم قرآن خواندن من باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان شود.

آکتاش در ادامه عنوان کرد: هر شب پس از نماز مغرب و عشاء قرآن می‌خوانم و تلاوت آیات قرآن به من آرامش می‌دهد.

«احمد چلیک»، مفتی استان «غازی عینتاب» ترکیه، با اشاره به تلاش و موفقیت این بانوی مسن در یادگیری قرآن، اذعان داشت: کلثوم آکتاش، می‌تواند برای جوانان الگویی در یادگیری قرآن باشد. ما مردم ترکیه در روخوانی قرآن با مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم. به همین دلیل مراکز قرآنی و در رأس آن سازمان دیانت می‌تواند نقش به‌سزایی در رفع این مشکلات و موانع داشته باشد.

گفتنی است، الفبای رسمی ترکیه در دوره به قدرت رسیدن «آتاتورک» در این کشور، از عربی به لاتین تغییر یافت. به تبع این موضوع یادگیری قرآن نیز برای مردمی که دیگر الفبای عربی را نمی‌آموختند، سخت‌تر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز