نقش سرب فراگیر می شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۲:۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۱۷۸۹۷
نقش سرب فراگیر می شود
کافی است سری به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بزنید، آنگاه به این موضوع پی خواهید برد که موج خالکوبی ( تتو) رو به فراگیری است و متاسفانه جوانان بدون توجه به مشکلاتی که ممکن است برای‌آنها ایجاد شود، تنها برای کسب زیبایی بیشتر و جلب توجه این کار را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگارجوانان خبرگزاری برنا، مدتی است خالکوبی یا همان تتو جایگاه تازه‌ای میان جوانان یافته است. کافی است سری به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بزنید، آنگاه به این موضوع پی خواهید برد که موج خالکوبی «تتو» رو به فراگیری است. صفحات مجازی از تبلیغات این صنعت پرخطر اشباع شده است و متاسفانه جوانان بدون توجه به مشکلاتی که ممکن است برای‌آن‌ها ایجاد شود، تنها برای کسب زیبایی بیشتر و جلب توجه به این هنر صنعتی روی می‌آورند.

اردلان، جوانی که معاش خود را از راه تتو به دست می‌آورد به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه کسانی که هیچ سررشته ای در این صنعت ندارند وارد بازار کار شده‌اند و فعالیت مارا تحت الشعاع قرار داده‌اند.

وی در خصوص دستگاه های خالکوبی و میزان بهداشتی بودن آن تصریح کرد: این دستگاه ها به صورت قاچاق وارد می‌شود و اگر به صورت مداوم تمیز نگه داشته شود برای سلامتی مراجعه کنندگان هیچ خطری نخواهد داشت. این دستگاه ها مانند نمونه قدیمی آن نیست و آنچه شما در خصوص خالکوبی می‌دانید کاملا با تتو متفاوت است. خالکوبی کاملا غیر بهداشتی و بسیار پرخطر است اما تتو به علت مکانیزه بودن دستگاه تا حدودی قابل اعتمادتر است.

اردلان اظهار داشت: در روز حدود 4 الی 5 مشتری دارم که 70درصد آن‌ها دختر هستند و از طریق اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی با دیدن نمونه کارها، به من مراجعه می‌کنند.

اردلان در خصوص دستمزد خود افزود: دستمزد من بستگی به طرح و محل طراحی دارد اما خود از حداقل 50 هزار تومان آغاز می‌شود و تا حداکثر 5میلیون تومان می‌رسد.

وی افزود: چون انجام تتو در ایران غیر قانونی است، مشتریان به منزل شخصی من مراجعه می‌کنند و هیچ‌کدام مشکلی با این موضوع ندارند باآنکه ممکن است تا ساعت‌های پایانی شب این عمل به طول بیانجامد.

اردلان درباره چگونگی تهیه مواد مخصوص تتو به برنا گفت: شرکت‌های آرایشی و بهداشتی به راحتی این مواد را وارد کرده و دراختیار من و همکاران قرار می‌دهند. اردلان درباره مورد اطمینان بودن این مواد می‌گوید: وقتی توسط یک شرکت معروف این مواد وارد می‌شود، قطعا می‌توان از انقضا و اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد چون اگر خلاف این موضوع عمل شود، من می‌توانم از آن شرکت به جرم فروش مواد آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته شکایت کنم.

دریا دختری 19 ساله است که به اردلان مراجعه کرده است. از دریا درباره نحوه آشنایی و پیدا کردن آدرس اردلان می‌پرسم و می‌گوید: در اینستاگرام با کار اردلان آشنا شدم و نمونه کارهای اورا دنبال می‌کردم. هفته گذشته یکی از دوستانم که قصد داشت تتو کند از من درباره اینکه آیا کسی را می‌شناسم تا به او معرفی کنم پرسید، من هم صفحه اردلان را به وی معرفی کردم و او پس از دیدن نمونه کارها نزد اردلان آمد و تتو کرد.

وی با اشتیاق خاصی می‌افزاید: آنقدر کار اردلان زیبا بود که من هم تصمیم گرفتم یک طرح را روی بدن خود تتو بزنم.

تصویر سرطان، عاقبت طرح سربی

به گزارش خبرنگار برنا، براساس گفته پزشکان خالکوبی بدون در نظر گرفتن شرایط استاندارد می‌تواند تبعاتی برای سلامتی داشته باشد.؛ چراکه برخی از مواد مانند آرسنیک سرطان‌زا است.

با این حال برخی از پزشکان می‌گویند؛ افرادی که برای خالکوبی از سوزن استفاده می‌کنند، مدعی هستند که سوزن‌ها یکبار مصرف‌اند و آن را تعویض می‌کنند، بی‌آنکه بدانند میزانی از ترشحات به مخزن رنگدانه نفوذ می‌کند و حتی به اطراف نیز پراکنده می‌شود.

ابراز وجود با هک کردن طرحی بر جان

ثریا محمودی آسیب‌شناس اجتماعی در خصوص فراگیر شدن تتو به برنا گفت: با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و نبود سواد رسانه ای مناسب برای استفاده از این شبکه‌ها، جوانان به مشکلات بسیار زیادی دچار خواهند شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین آفت شبکه‌های اجتماعی، الگو پذیری جوانان از یکدیگر است. زمانی که یک دختر یا پسر جوان می‌بیند در صورت انجام کارهای خلاف عرف، بیشتر و بهتر دیده می‌شود و در اصطلاح خودشان فالوور کسب می‌کند، طبیعی است دست به چنین اقداماتی بزند. جوان تشنه توجه، دیده شدن و مورد ستایش دیگران قرار گرفتن است.

محمودی معتقد است: این موضوع در بین دختران بیشتر مطرح است. به عنوان مثال زمانی‌که یک دختر در صفحه شخصی خود یک عکس در یک پارتی شبانه را منتشر می‌کند و مورد ستایش دوستان خود قرار می‌گیرد، دوست وی نیز به همین ترتیب، این‌کار را انجام خواهد داد و این موضوع دومینووار انجام می‌شود. درباره تتو که یک نوع ناهنجاری اجتماعی محسوب می‌شود این قضیه نیز صادق است.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: ما با محدود کردن فضا برای جوانان آنان را از جامعه فراری و به فضای مجازی تبعید کردیم. فضایی که هیچ قانون و قید و بندی ندارد و جوان به راحتی می‌تواند هنجار شکنی کند و در ازای این هنجار شکنی نه تنها تنبیه بلکه تشویق هم شود.

جوان نیازمند توجه، ابراز وجود و مورد ستایش قرار گرفتن است و برای خریدن توجه در سنین حساس جوانی و نوجوانی دست به هرکاری، مانند تتو کردن، می‌زند. مدیران و مسئولان حوزه جوانان باید به‌جای منع کردن جوانان، زمینه ابراز وجود آن‌ها در جامعه را فراهم کنند تا به سمت ناهنجاری‌ها کشیده نشوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز