ثبت درخت چنار تالیان ساوجبلاغ در فهرست آثار ملی

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۴:۵۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۰۸۲۷
ثبت درخت چنار تالیان ساوجبلاغ در فهرست آثار ملی
درخت چنار روستای تالیان از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ با بیش از 400 سال قدمت، به شماره 302 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا البرز، چنار تالیان از درختان کهنسال استان البرز است که سه شاخه قطور و هر شاخه آن طول و محیطی بیش از دو ونیم متر دارد.

با ثبت این درخت کهنسال و با توجه به اینکه روستای تالیان در حاشیه جاده برغان قرار گرفته و از روستاهای هدف گردشگری شهرستان ساوجبلاغ محسوب می شود از این پس در کانون توجه بیشتر مسئولان استان و شهرستان قرار می گیرد و از اعتبارات ویژه برخوردار خواهد شد.

روستا تالیان به خاطر سبک معماری سنتی و کوچه باغ های زیبا ، درخت کهنسال چنار و همچنین درخت چنار در محوطه مسجد روستا با پنجره های اورسی و قرار گرفتن این روستا در دامنه کوهای بلند با چشم اندازی جذاب و دیدنی از روستاهای شکفت انگیز ااین شهرستان است

از مجموع 126 اثر باستانی شهرستان ساوجبلاغ اکنون 65اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

درخت چنار کهنسال روستای تالیان ، در مرکز روستا قرار دارد و سالیان متمادی است اهالی از این چنار به عنوان ستون و خیمه عزاداری در محوطه مسجد روستا بهره می برند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز