وزیر کشور:

۳۸ هزار معتاد تحت پوشش قرار گرفتند/ انهدام بیش از ۲۲۰ آشپزخانه تولید مواد مخدر/ متلاشی شدن ۳۰۱۷ باند قاچاق مواد مخدر

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۵:۵۰:۲۳
کد خبر: ۴۲۰۸۸۰
۳۸ هزار معتاد تحت پوشش قرار گرفتند/ انهدام بیش از ۲۲۰ آشپزخانه تولید مواد مخدر/ متلاشی شدن ۳۰۱۷ باند قاچاق مواد مخدر
وزیر کشور با تشریح شرایط جهانی در حوزه ترویج مواد مخدر، برخی از اقدامات کشور در این خصوص را تشریح کرد و گفت: درخصوص حرفه آموزی، حدود 38 هزار معتاد بهبود یافته تحت پوشش قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رحمانی‌فضلی روز سه شنبه در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت موضوع کاهش آسیب‌ در حوزه اعتیاد اظهار داشت: در مجموع حدود هفت هزار و 500 مرکز درمانی و کاهش آسیب برای ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای در کشور فعال هستند که بیش از 700 هزار نفر در سال گذشته در این مراکز خدمات دریافت کرده‌اند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از 80 درصد برنامه‌های کاهش آسیب و درمان توسط سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی انجام می‌شود، اظهار کرد: از مجموع دو هزار و 271 سازمان مردم نهاد، 37 درصد در حوزه پیشگیری، 56 درصد در حوزه درمان و 7 درصد در حوزه کاهش آسیب فعال هستند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: درسال 94 با استمرار برنامه‌های کنترل، اشراف و انسداد مرزهای کشور، دستگاه‌های مقابله‌ای موفق شدند با اجرای دوهزار و 522 مورد عملیات حدود 618 تن انواع مواد مخدرکشف، تعداد سه هزار و 17 باند قاچاق را متلاشی و بیش از 220 آشپزخانه تولید را منهدم کنند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه حرفه‌آموزی نیز حدود 38 هزار نفر معتاد بهبودیافته تحت پوشش قرار گرفته‌اند و این در حالی است که 370 هزار نفر با خط ملی مشاوره تماس تلفنی داشته‌اند.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به لزوم تعامل تمامی دستگاه‌های کشور برای حل مشکل اعتیاد در جامعه، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر مسئولیت همه قوا در قبال آسیب‌های اجتماعی تاکید داشته و فرموده‌اند: «هیچ کسی نمی‌تواند خود را از مسئولیت مبرا بداند».

وزیر کشور عنوان کرد: همچنین ایشان فرموده‌اند که «آسیب‌دیدگان اجتماعی عائله مسئولان نظام هستند و نباید به آنها به عنوان مجرم نگریسته و با آن‌ها برخورد شود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز